• Fiina

Vilken välling är mildast samt bäst vid hård mage?

Skall börja blanda in välling i kvällsmålet.
    Vilken välling är bäst vid hård mage. (vet redan att man kan ha i messmör, olja, katrinplommon osv. men vilken är mildast/bäst vid hård mage utan att man tillsatt något annat då)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken välling är mildast samt bäst vid hård mage?
  • LillaFsMamma

Har hört att man blir hårdare i magen av Majsvälling och att den inte mättar tillräckligt bra för att stå sig på över natten .. Så sa iaf min BVC-sköterska
    Jag tror på mild havrevälling! Glad

♥ Freja 101225 ♥
  • ELLEoClara

Sempers harve välling fungerade bäst för min tjej som lätt blev hård i magen.

Har provat både majsvälling och Nestles godnattvälling, båda slog tvärstopp!

• milli79

Ingen av dem är bra vid hård mage, man får prova sig fram men vissa barn blir hårda i magen av mjölk vilket finns i alla dessa & då funkar mjölkfri bäst.

De kan bli hårda i magen av ris & majs så ingen av dessa är bra. Någon mjölkfri utan ris el majs hade ju varit bäst. Kanske du annars kan satsa på havregrynsgröt/skrädmjölsgröt med lite fruktpure i (gärna kiwi, päron el katrinplommon för att få igång magen) + rapsolja, 

• bella00

Båda mina tjejer blev hårda i magen av välling så jag tänker testa och ha ersättning istället som välling morgon och kväll på min lilla tjej om några månader när det är dax och börja med sånt.

Svar på tråden Vilken välling är mildast samt bäst vid hård mage?