• Camilla D

Hjälp! Rädda repig skiva till X-box???

Lillebror (1½ år) har lyckats trycka ut storebrors (11 år) spel ur x-boxet och sen trycka in det i själva konsollen (ej där skivorna skall ligga)
    Givetvis blev det riktigt repigt och nu funkar det inte. Har testat att "putsa" med tandkräm, men det gick inte.
    Storebror fick detta spel i julklapp, kostade 500 kr Så jäkla surt!

Alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Hjälp! Rädda repig skiva till X-box???
  • whitetrach86

ta tillbaka till affären och se om dom kan slipa spelet... annars finns det nog ingen räddning

• Rebel

Spelhandlarna (brukar) ha en särskild maskin för att rädda repiga skivor
    Så det finns räddning!

• MHM

Videobutiker har ofta skiv-slipare, så du kan testa i en sån om du inte hittar någon annanstans!

• Camilla D

Åh tack! Skall köra in till stan snart då och se om de kan hjälpa mig!
    Tack!

• miracle20

Vad var det för spel?

Jag tror att det är inte bra att sätta i repiga skivor i xboxet, kan förstöra lasern som läser skivan.

• Rebel

@Unique20 Tror du? Självklart är det inte bra, därför ville TS få skivan lagad uppenbarligen...

• miracle20
    Rebel skrev 2012-01-02 14:38:46 följande:
    @Unique20 Tror du? Självklart är det inte bra, därför ville TS få skivan lagad uppenbarligen...
    Skadan är redan skedd eftersom hon redan har testat spela upp en väldigt repig skiva. Så  hon lär märka om xboxet fortfarande fungerar som det ska eller ej.
  • Camilla D

X-boxet fungerar som vanligt.
    Har nu fått kontakt med "Kapten krok" i Göteborg (de i spelaffären kunde inte fixa det, men dessa hade bra maskiner för sånt här) så jag skall skicka det dit, kostar bara 40 spänn att laga, skitbra! Hoppas nu bara det funkar med!
    Tack för all hjälp, man lär sig alltid något nytt

Svar på tråden Hjälp! Rädda repig skiva till X-box???