anju79 skrev 2012-01-02 13:33:58 följande:
Kräver oftast en vidareutbildning för att vara på en akutambulans. Allmänsyrror brukar sitta på transportbilen ( inget ob för det är dagtid) eller kan efter viss tid åka akutambulans men som typ sjukvårdare. Har inte medicinskt ansvar då.
22-23000 tror jag, lite osäker
Där jag bor finns ingen akutbil och det finns flera sjuksköterskor som jobbar där som inte har vubben. Min plan är att läsa amb-vubben så fort jag jobbat tillräckligt för att nå upp till antagningsreglerna (1 år alt 6 mån på vissa).
Bor på ett ställe där jag har minst 6 mil till närmaste sjukhus och kan därför inte jobba på akuten eller liknande först för att nå upp till 12månaders regeln. En plats fanns på ambulansen i hemorten och jag tog den.
Men hur man än söker så finns bara uppgifter på vad en ambulanssjuksköterska tjänar och det stämmer inte med vad jag ska tjäna såklart, därför var jag mest intresserad av vad sjuksköterskor i ambulans tjänar och hur mycket OB't gör. Detta jämför jag med tex kommunsjuksköterskornas lön som är mest dagtid men högre ingångslön.