• Anonym (Blivande ssk)

Sjuksköterska i ambulans, vad har du för lön?

Vad har du för lön, du som jobbar som sjuksköterska i ambulans?
    Även intressant att veta vad du som är ambulanssjuksköterska (alltså du som läst vuben) har för lön?

Ange gärna ingångslön OCH vad slutliga summan blir med OB mm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 13:07
    Möjlighet till anonymt svar ifall någon inte vill ange sin lön öppet!

• Svar på tråden Sjuksköterska i ambulans, vad har du för lön?
  • bizzziie

jacke83: I know, men alla är inte aktiva där så tänkte kolla här med.

• Emmeliina

Jag jobbar inte med det men en av mina vänner gör det och hon har ca 25 innan ob och hon har 10 års erfarenhet. Anställd inom Falck.

• anju79

Jag jobbar på ambulans,dock IVA-vubbad. Har 27000:- i lön. Ssk i 10 år, IVA i snart 5 år.

• Anonym (Blivande ssk)

Ok.
    Vad får en allmän-ssk i ambulans för lön jämfört med en vubbad (IVA, anestesi, ambulans)?

Ingångslön och gärna vad det blir i slutändan netto inkl OB.

• anju79

Kräver oftast en vidareutbildning för att vara på en akutambulans. Allmänsyrror brukar sitta på transportbilen ( inget ob för det är dagtid) eller kan efter viss tid åka akutambulans men som typ sjukvårdare. Har inte medicinskt ansvar då.
    22-23000 tror jag, lite osäker

• Anonym (SLL)
    Anonym (Blivande ssk) skrev 2012-01-02 13:06:33 följande:
    Ok.
    Vad får en allmän-ssk i ambulans för lön jämfört med en vubbad (IVA, anestesi, ambulans)?

Ingångslön och gärna vad det blir i slutändan netto inkl OB.
    Ingångslön SLL, på de större sjukhusen: ca 21.000kr - och då är det nästan omöjligt att förhandla. Lägg på ca 1-2.000kr i OB. Och så skatt på det. Geriatrik och psykiatri kan ge något högre ingångslön.
  • Anonym (SLL)
    anju79 skrev 2012-01-02 13:33:58 följande:
    Kräver oftast en vidareutbildning för att vara på en akutambulans. Allmänsyrror brukar sitta på transportbilen ( inget ob för det är dagtid) eller kan efter viss tid åka akutambulans men som typ sjukvårdare. Har inte medicinskt ansvar då.
    Det där beror nog på var i landet man arbetar. Jag känner en som är sjuksköterska i ambulans, utan vub. Hon är således inte ambulanssjukvårdare.
  • anju79

Nej men hon kan inte va ensamsyrra på bilen, måste åka med en annan syrra pga medicinskt ansvar.

• Anonym (Blivande ssk)
    anju79 skrev 2012-01-02 13:33:58 följande:
    Där jag bor finns ingen akutbil och det finns flera sjuksköterskor som jobbar där som inte har vubben. Min plan är att läsa amb-vubben så fort jag jobbat tillräckligt för att nå upp till antagningsreglerna (1 år alt 6 mån på vissa).
    Bor på ett ställe där jag har minst 6 mil till närmaste sjukhus och kan därför inte jobba på akuten eller liknande först för att nå upp till 12månaders regeln. En plats fanns på ambulansen i hemorten och jag tog den.

Men hur man än söker så finns bara uppgifter på vad en ambulanssjuksköterska tjänar och det stämmer inte med vad jag ska tjäna såklart, därför var jag mest intresserad av vad sjuksköterskor i ambulans tjänar och hur mycket OB't gör. Detta jämför jag med tex kommunsjuksköterskornas lön som är mest dagtid men högre ingångslön.
Svar på tråden Sjuksköterska i ambulans, vad har du för lön?