• Anonym (Blivande ssk)

Sjuksköterska i ambulans, vad har du för lön?

Vad har du för lön, du som jobbar som sjuksköterska i ambulans?
    Även intressant att veta vad du som är ambulanssjuksköterska (alltså du som läst vuben) har för lön?

Ange gärna ingångslön OCH vad slutliga summan blir med OB mm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 13:07
    Möjlighet till anonymt svar ifall någon inte vill ange sin lön öppet!

• Svar på tråden Sjuksköterska i ambulans, vad har du för lön?
  • bizzziie

jacke83: I know, men alla är inte aktiva där så tänkte kolla här med.

• Emmeliina

Jag jobbar inte med det men en av mina vänner gör det och hon har ca 25 innan ob och hon har 10 års erfarenhet. Anställd inom Falck.

• anju79

Jag jobbar på ambulans,dock IVA-vubbad. Har 27000:- i lön. Ssk i 10 år, IVA i snart 5 år.

• Anonym (Blivande ssk)

Ok.
    Vad får en allmän-ssk i ambulans för lön jämfört med en vubbad (IVA, anestesi, ambulans)?

Ingångslön och gärna vad det blir i slutändan netto inkl OB.

• anju79

Kräver oftast en vidareutbildning för att vara på en akutambulans. Allmänsyrror brukar sitta på transportbilen ( inget ob för det är dagtid) eller kan efter viss tid åka akutambulans men som typ sjukvårdare. Har inte medicinskt ansvar då.
    22-23000 tror jag, lite osäker

• Anonym (SLL)
    Anonym (Blivande ssk) skrev 2012-01-02 13:06:33 följande:
    Ok.
    Vad får en allmän-ssk i ambulans för lön jämfört med en vubbad (IVA, anestesi, ambulans)?

Ingångslön och gärna vad det blir i slutändan netto inkl OB.
    Ingångslön SLL, på de större sjukhusen: ca 21.000kr - och då är det nästan omöjligt att förhandla. Lägg på ca 1-2.000kr i OB. Och så skatt på det. Geriatrik och psykiatri kan ge något högre ingångslön.
  • Anonym (SLL)
    anju79 skrev 2012-01-02 13:33:58 följande: