Någon som har erfarenhet av Costa Brava och Barcelona?
Jag och min man funderar på att åka på bröllopsresa till Costa Brava, t.ex Llafranc eller Calella del Palafrugell. Jag har sett en hel del positivt på nätet, förutom här på Familjeliv. Nu vet vi inte om vi ska åka dit eller inte.
Det vi är ute efter egentligen är någonstans där man bara kan vara. God mat och gott vin (vi gillar Cava!), såklart trevligt om det är fint väder och man kan bada/sola lite, strosa runt i mysiga gränder. Om det finns intressanta platser i närheten är det ett plus. Vi har tänkt åka i mitten av maj eller början av juni.
Det vi tänkte med Costa Brava var att
Det ligger nära Barcelona så att man kan stanna ett par nätter där också Man kan åka till Figueres och titta på Salvador Dali-museet Det verkar finnas många mysiga små byar längs kusten där man kan bo Fina små badstränder
Från början hade vi tänkt åka till Italien, till någon liten kuststad eller till Gardasjön eller Lago Maggiore. Men det verkar som alla brudpar åker till Italien och varför då inte välja Spanien - jag har dessutom läst Spanska (visserligen pratar de katalanska i den delen av Spanien så jag förstår kanske inte vad de säger).