• liah86

ni som har barn med lockigt hår?

ni som har barn med lockigt hår, har det varit lockigt från början? har lockarna ändrats med åldern?

och vid vilken ålder har deras hår blivit tjockare/grövre? 

• Svar på tråden ni som har barn med lockigt hår?
  • johlinn

Min kille med lockigt hår hade länge nästan inget hår alls, bara lite fjun. Runt ettårsålder började fjunet locka sig. Vi rakade av alltihop för o få samma längd på det och när det växte ut igen var det lite grövre och lockigt över hela huvudet. Fortfarande är håret väldigt tunt och fint, men det är betydligt grövre än småbarnsfjunet. Lockarna har inte ändrats sen ett-års ålder utan de är ungefär lika. Han är 3,5 nu.

• Krake

Det har lockat sig sedan det var långt nog, men blir lockigare och lockigare hela tiden också. Han har inte krull, men stora mjuka korkskruvar i hela bakhuvudet.

Moster, inte monster.
  • liah86

min dotter blir 4 om några månader, håret är jättejkrulligt när det är blött och efter att det torkat. annars har hon luite lockar här och var men lite större. hennes pappa har afrohår. hennes hår är dock fortfarande runt mjukt och ganska risigt. hon har även ganska gles hårväxt

• liah86
    Krake skrev 2012-01-02 10:53:25 följande:
    Det har lockat sig sedan det var långt nog, men blir lockigare och lockigare hela tiden också. Han har inte krull, men stora mjuka korkskruvar i hela bakhuvudet.

hur gammal är han?
    ThePointOfItAll skrev 2012-01-02 10:52:06 följande:
    I 2.5-3 års åldern på de två äldsta, lillan har väldigt grovt men rakt hår än så länge(11 mån).

hade de rakt hår fram till dess eller?
  • ThePointOfItAll
    liah86 skrev 2012-01-02 10:59:01 följande:
    hur gammal är han?
    ThePointOfItAll skrev 2012-01-02 10:52:06 följande:
    I 2.5-3 års åldern på de två äldsta, lillan har väldigt grovt men rakt hår än så länge(11 mån).
    hade de rakt hår fram till dess eller?
    Nej lockigt men glest och ojämnt, fjunigt. Dottern har dock mycket rakare än killarna trots att vi rakat henne ett par gånger.
  • Krake

Han är nu 1,5 år.

Moster, inte monster.
  • liah86
    ThePointOfItAll skrev 2012-01-02 12:25:26 följande:
    Nej lockigt men glest och ojämnt, fjunigt. Dottern har dock mycket rakare än killarna trots att vi rakat henne ett par gånger.

min dotters är så, lockigt men glest och ohämnt. dock är det inte lockigt överallt. vad har deras pappa för hår?
  • Mrs Moneybags

Min son får nog lockigt hår så småningom, både jag och min man är mulatter, men ännu är det silkigt och spikrakt (precis som mitt eget hår var upp till ca 2 års ålder).

Min son är 4 mån och har jättemycket hår.

• ThePointOfItAll
    liah86 skrev 2012-01-03 13:24:08 följande:
    min dotters är så, lockigt men glest och ohämnt. dock är det inte lockigt överallt. vad har deras pappa för hår?
    Han har väldigt tätt och tjockt afro...
  • Eisa

Han fick väl lockigt när han var typ 1 år. Nu är han 3,5 och har korkskruvar (fast jag lät precis klippa bort dem pga att han led så mycket av att borsta håret)

• liah86

min flickas pappa har också afrohår. jag hoppas det blir tjockare och längre snart för hon vill också sätta upp håret och ha klämmor som de andra.

• Anna i Hult

Det första fjunen var lite lockiga, sedan blev det mer korkskruvar ju längre det blev. Två av barnen har lockigare än de andra två, mer skruvar, men alla 4 har sin pappas lockar. Själv har jag lite,lite fall bara.

Svar på tråden ni som har barn med lockigt hår?