• Blondina

större bokstavsstämplar

Någon som kan tipsa om var man kan köpa större bokstavsstämplar. Har en uppsättning som är ca 15 mm höga, men skulle vilja ha större och med annan typsnitt.

Någon som kan tipsa?

Så underbar o älskad 100110 * Oplanerad men oj så välkommen BF 120310
  • Svar på tråden större bokstavsstämplar
  • Blondina

ingen???

Så underbar o älskad 100110 * Oplanerad men oj så välkommen BF 120310
  • Zirup

Foamstamps kan vara nått men jag har inte sätt någon som säljer det på ett tag.

• livet med barn

hoppar in här, är helt ny i det här också och ska scrappa för första gången i helgen med grannarna.. kan man köpa färdig text och sätta fast?

~ William 13/2 -10~
  • Zirup

Klistermärken kanske? Det är ju rätt flexibelt. Det finns bokstavsklistermärken men också klistermärken med färdig text som du säger.

• livet med barn
    Zirup skrev 2012-01-25 20:58:04 följande:
    Klistermärken kanske? Det är ju rätt flexibelt. Det finns bokstavsklistermärken men också klistermärken med färdig text som du säger.
    vart köper man sånt?
    ~ William 13/2 -10~
  • Blondina

fast jag vill kunna stämpla på skyltar, tavlor mm och då funkar ju inte klistermärken.............

Har beställt schablon-skivor från panduro nu, får testa dem.

• Zirup

Klistermärken finns ju i varje pysselaffär med självaktning.

Foamstamps är stämplar, mjuka skumstämplar typ, inte klistermärken.

• livet med barn
    Zirup skrev 2012-01-26 18:16:27 följande:

Klistermärken finns ju i varje pysselaffär med självaktning.

Foamstamps är stämplar, mjuka skumstämplar typ, inte klistermärken.

okej.
    men finns det inte färdiga texter att klistra fast bara?
    ~ William 13/2 -10~
  • Zirup
    livet med barn skrev 2012-01-26 19:51:52 följande:
    okej.
    men finns det inte färdiga texter att klistra fast bara?
    Jo det brukar finnas. Vanligast är nog olika stämplar dock. Sök på t.ex. clearstamps, jag vågar inte tipsa om någon webbutik men vissa scrapbutiker på nätet har fortfarande julrea.
  • livet med barn
    Zirup skrev 2012-01-26 20:39:42 följande:
    Jo det brukar finnas. Vanligast är nog olika stämplar dock. Sök på t.ex. clearstamps, jag vågar inte tipsa om någon webbutik men vissa scrapbutiker på nätet har fortfarande julrea.
    okej.
    jo jag hittade med clearstamps.
    hur gör man med färgen på dom? den enda clearstampen jag har är baby fötter och det är ju rätt enkelt att använda stämpel dynan med.
    använder man stämpel dyna även på alla bokstäver man sätter ihop ord med?
    ~ William 13/2 -10~
  • Zirup

Jo men jag tror inte man får göra reklam i forumet. Använd med stämpeldyna och fyll i med tuschpenna om du vill. Det finns speciella pennor att måla med men som nybörjare är det dumt att lägga pengar på det.  Prova dig fram och experimentera.

Svar på tråden större bokstavsstämplar