• Längtarefterliten

ont i äggstockar andra pergotimedagen

BÖrjad med pergotime igår, och började redan på kvällen igår känna lite smärta i äggstockarna, idag gör de också ont. alltså inte hela tiden, de kommer och går som en träningsvärk.. ska de va då?

• Svar på tråden ont i äggstockar andra pergotimedagen
  • Besa

Anledningen att du får ont är för att dina äggstockar nu överstimuleras för att fler ägg ska mognas. Då känner du av det att äggstockarna blir svullna lite. Det är helt normalt så du kan vara lugn .

• Längtarefterliten
    Längtarefterliten skrev 2012-01-02 17:13:15 följande:
    nån?
    okej, har bara inte känt de innan och jag har tagit 6 eller 7 doser innan...
  • Besa

Konstig att du inte har kännt det innan. Tar du dubbel dos nu eller enkel?

• Längtarefterliten
    Besa skrev 2012-01-03 11:21:42 följande:
    Konstig att du inte har kännt det innan. Tar du dubbel dos nu eller enkel?
    nej enbart enkeldos.. tar detta i väntan på IVF.. som vi står i kö för... har även fått sömnsvårigeter redan denna gången..
  • Besa

Men oj då, tycker du borde prata med någon på gyn och fråga om detta är normalt. Jag äter själv pergotime och jag brukar få ont i äggstockarna enligt min läkare är detta normalt, men jag har inte hört att man kan få sömsvårigheter.

• Tröttimössan

Jag kände jätte mycket de första kurerna jag tog men tog det som nåt positivt att kroppen reagerar på stimuleringen De senaste doserna har jag inte känt  lika mycket men fått ägglossning ändå

• Längtarefterliten
    Besa skrev 2012-01-03 14:08:44 följande:
    Men oj då, tycker du borde prata med någon på gyn och fråga om detta är normalt. Jag äter själv pergotime och jag brukar få ont i äggstockarna enligt min läkare är detta normalt, men jag har inte hört att man kan få sömsvårigheter.
    sömnsvårigheter är en vanlig biverkning enligt bickapseln..
    Men ja får tänka positivt att de är ju nått som händer iu min kropp så jag får hoppas på ägglossning;)
  • Spalles

när jag åt det (dubbelkur) fick jag så ont av alla ägg att jag knappt kunde stå upp. så jag skulle säga att det är en normal reaktion. men det kanske är så att du ej producerat så många ägg de andra gångerna, men denna gång gör du det. man kan ju hoppas!

• Längtarefterliten
    Spalles skrev 2012-01-03 15:11:31 följande:
    när jag åt det (dubbelkur) fick jag så ont av alla ägg att jag knappt kunde stå upp. så jag skulle säga att det är en normal reaktion. men det kanske är så att du ej producerat så många ägg de andra gångerna, men denna gång gör du det. man kan ju hoppas!
    hoppas på det bästa, hade vi lyckats denna gången hade det varit en riktigt bra start på detta året=)
  • Längtarefterliten
    Spalles skrev 2012-03-13 21:21:43 följande:
    Hur gick det med kuren?
    Faktiskt! så gick de förvånadsvärt bra;) är gravid i vecka 10... men de tog ju 9 försök med pergotime för att bli det med;)
Svar på tråden ont i äggstockar andra pergotimedagen