• light

Skadestånd, ärr i ansiktet. (bild)

Hej! Är det någon som har koll på detta med skadestånd?
    För ett år sedan blev jag påkörd av en bil i mötande riktning och jag fick massa glassplitter i ansiktet... Han var vållande till det hela. Nu ska hans trafikförsäkring gå in och göra en bedömning på om jag ska få något skadestånd för kvarstående ärr. Dom bad mig skicka in bilder och det har jag nu gjort. 

Hur mycket brukar man få? 
    Är det nån som vart med om nåt liknande, å hur mkt fick du?
    Kan man räkna med 2000 /20.000 /200.000 ? Jag vet inte alls och dom på försäkringsbolaget (länsförsäkringar) vet som sagt inte än då dom ska överlägga... Det är inga roliga ärr precis så jag funderar på om man kan göra nånting åt dom för pengarna..

Jag är tjej, 21 år och jobbar på kontor. Antar att det spelar in också. Tack för svar!!

• Svar på tråden Skadestånd, ärr i ansiktet. (bild)
  • NatalieH

Oj det var inte lite heller!
    Det där borde du kunna få en bra peng för, men jag ska inte säga för mycket är inte insatt i sånt här.
    Men jag tycker det vore väldigt konstigt annars!!  

• erika85

Oj va inte meningen att skicka iväg nåt:) har ingen aning om hur mycket man kan få egentligen men min systerson fick runt 12.000 för ett mindre ärr på benet så du borde ju få betydligt mer än så då du har flera ärr som dessutom är väldigt synliga.

• Mariaaa

Min kompis fick över 100.000 för ett ärr vid nyckelbenet.
    Så du kan minst begära 100.000.

• Sacre

Aj, skadade du dig på något annat sätt förutom glassplittret?

• light
    Sacre skrev 2012-01-02 14:47:34 följande:
    Aj, skadade du dig på något annat sätt förutom glassplittret?
    Inte så att det är några mén kvar.. Blev mest blåslagen. Smällde i högerarmen rejält, och ena knäet fick glas i sig oxå, så jag skickade in bild på knäet med men inga större ärr där. Var dock hemma från jobbet i en månad eftersom jag inte såg nånting och var uppfläkt i hela pannan, så fick gå till vårdcentralen varannan dag och lägga om förbanden.
  • light
    Mariaaa skrev 2012-01-02 14:46:02 följande:
    Min kompis fick över 100.000 för ett ärr vid nyckelbenet.
    Så du kan minst begära 100.000.
    Antar att det vad hennes egen försäkring som betalade det?
    Nu är det ju HANS trafikförsäkring som får stå för allt, och jag hade (dumma mig) inte tecknat någon olycks/sjukförsäkring på mig själv... så jag vet inte om det gör skillnad.
  • Hallonmumsan

Min man har ett ärr som är tjockt och ca en decimeter stort på kinden och fick endast 20000.

• sandy76

Begär mycket Det är olika från bolag till bolag vad de är villiga att betala ut. Bättre att ansöka om för mycket och bolaget säger en motsumma än att säga för lite. Lycka till.

Svar på tråden Skadestånd, ärr i ansiktet. (bild)