Rädd! Kräkas av Yasmin/P-piller?
Bakgrundsfakta:- Jag har precis börjat äta p-pillret Yasmin, började i fredags så har hållit på i ungefär tre dagar.
- Jag hade tidigare en Mirena hormonspiral som sattes in i samband med en abort, men tyckte inte det kändes rätt och övergick till p-piller.
- Åt tidigare Novletta i tre månader när jag var 15 (är nu 18) och det gick mycket bra, fick inga som helst biverkningar.
- Får ganska ofta panikattacker med illamående som följd, men de har aldrig lett till att jag kräkts.
Inatt vaknade jag av att jag mådde illa och antog att det var en panikattack och låg och kämpade emot i någon timme, men den gav inte med sig och till slut fick jag springa in på toaletten och kräkas. Jag kräktes ytterliggare en gång under natten och mådde illa fram till runt klockan 08 i morse.
Jag hade inte ätit något ovanligt eller olämpligt under dagen och dessutom var all mat smält så jag satt mest och hulkade så jag har uteslutit matförgiftning av något slag.
Just nu mår jag bra och har kunnat äta både frukost och lunch utan obehag så jag tror inte heller det handlade om maginfluensa eller vinterkräksjuka.
På nyårsnatten mådde jag också väldigt illa men trodde att det var en panikattack även denna gång och det gick över runt halv två.
Fråga:
Jag vet att man kan må illa av Yasmin de första veckorna och jag ska se hur det blir nu ikväll när jag tar pillret igen (tar det klockan 18), men ska det verkligen kunna gå så långt att man kräks och kan det verkligen hända efter så kort användning?
Är det någon annan som erfarit detta eller vet vad det skulle kunna bero på?
Snälla hjälp mig för jag är jätteorolig eftersom illamående redan innan var ett stort problem för mig i och med panikattackerna, och jag orkar inte behöva vara rädd för att jag faktiskt ska kräkas.