• Anonym (Hmm)

Försvinner stora kondylomvårtor av sig själva?

Min sambo sedan 2,5 år vill inte/tycker inte det behövs gå och kolla upp sina kondylomvårtor. De ska tydligen försvinna av sig själva har han läst. Men inte fasen gör de det, snarare tvärt om. Den han fick först är nu mera snarare en utväxt och verkar bara bli större och större. Senast jag sög av honom blev jag lite äcklad faktiskt, kändes nästan som att ha två saker i munnen istället för en, och valde att inte komma åt den sidan där den sitter. Men jag sa inget till honomom det.

Han drar sig säkert för att gå till läkaren pga att han tycker det är pinsamtmed undersökning där nere. Men nu börjar jag bli lite orolig att den där utväxten ska bli ännu större samt att de mindre knottrorna ska växa till sig de med.  

Borde jag hinta lite snyggt (?) att han ändå borde kolla upp sig?   

• Svar på tråden Försvinner stora kondylomvårtor av sig själva?
  • Förtrollad

"Vårtorna försvinner vanligtvis av sig själv, även om det kan ta tid. Om man får besvär av dem kan man få behandling med en receptbelagd lösning eller kräm som man stryker på. Ibland kan vårtorna behöva opereras bort. All behandling syftar till att ta bort vårtorna och tar inte bort själva viruset."

Källa: www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Kondylom/

• snuppis

Jag gick och ryckte mina, gyn sa att de gick snabbare då.Så där fick jag sitta och bresa och hålla en tant i handen (de var i mina unga dagar då jag fick gå på ungdoms mottagning ) medan en läkare ryckte av dem..aj aj 

• Anonym (Hmm)
    snuppis skrev 2012-01-02 16:32:52 följande:
    Jag gick och ryckte mina, gyn sa att de gick snabbare då.Så där fick jag sitta och bresa och hålla en tant i handen (de var i mina unga dagar då jag fick gå på ungdoms mottagning ) medan en läkare ryckte av dem..aj aj 

Å herregud, men det måste väl varit små sådana? Hur som helst, sambon skulle nog hellre gå med dem och låta dem växa än att göra nåt sånt... 
    Förtrollad skrev 2012-01-02 16:29:34 följande:
    "Vårtorna försvinner vanligtvis av sig själv, även om det kan ta tid. Om man får besvär av dem kan man få behandling med en receptbelagd lösning eller kräm som man stryker på. Ibland kan vårtorna behöva opereras bort. All behandling syftar till att ta bort vårtorna och tar inte bort själva viruset."

Källa: www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Kon.../

Men en som är ca 2 cm lång, det måste väl innerbära nån slags operation?  
  • Anonym

Ger du honom oralsex med kondom? Du vet väl att du kan få kondylom i halsen?

• Anonym (Hmm)
    Anonym skrev 2012-01-02 16:42:08 följande:
    Ger du honom oralsex med kondom? Du vet väl att du kan få kondylom i halsen?

Nej det gör jag inte. Vi kom fram till att det antagligen är hos mig det legat latent fram tills det visade sig på honom för 1,5 år sedan ca. Alltså att jag blivit smittad innan vi blev tillsammans. Men jag har aldrig haft några symptom. Så skulle jag fått det i halsen skulle det visat sig för länge sen.
  • Anonym

Mina försvann lika snabbt som dom kom efter ett tag. Tyvärr har de kommit tillbaka nu igen, men jag väntar ut som, har inte så många den här gången och ger inga besvär..

• slemtorsk i din bralla
    Anonym (Hmm) skrev 2012-01-02 16:50:35 följande:
    Nej det gör jag inte. Vi kom fram till att det antagligen är hos mig det legat latent fram tills det visade sig på honom för 1,5 år sedan ca. Alltså att jag blivit smittad innan vi blev tillsammans. Men jag har aldrig haft några symptom. Så skulle jag fått det i halsen skulle det visat sig för länge sen.
    du menar att du inte har testat dig alltså????????

Det är ju dessutom samma virus som orsakar livmoderhalscancer så jag hoppas du går o tar cellprover frekvent.

jag fattar inte att folk är så slarviga och inte är mer rädda om sig själva!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OM du dessutom inte haft vårtor  (vårtorna kan man ha utan att ha symptom men man märker ju ofast om man har något där nere som inte ska vara där)själv är det inte från dig det kommer, kondylom smittar bara när vårtorna är "aktiva" så att säga.. tror det snarare är han som smittar dig isf.

http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Kondylom/

ALDRIG säger jag att jag skulle suga av någon med kondylomvårtor.. .uuuurk.. han skulle aldrig få sätta på mig heller.... men det är ju jag. Snacka om NOLL RESPEKT för dig att han inte går o ser till att bli medicinerad och få bort dem...
  • Anonym (Hmm)
    Anonym skrev 2012-01-02 16:53:34 följande:

Mina försvann lika snabbt som dom kom efter ett tag. Tyvärr har de kommit tillbaka nu igen, men jag väntar ut som, har inte så många den här gången och ger inga besvär..

Men, om du inte har nåt emot att jag frågar, hur stora var de? Min sambo har förutom den store "vårtan" under ollonet, även mindre vita knottror på ollonet. Men jag tror att de också börjar växa till sig och lämna knotterstadiet...

Känns sådär ibland att ha honom i munnen när de känns så tydligt. Men tänk om han blir sårad om jag säger nåt..?
  • Taitas
    Anonym (Hmm) skrev 2012-01-02 16:50:35 följande:
    Var han alltså oskuld innan dig?
    Och hur pallar du att suga av honom när han har vårtor? Äckligt!

Han borde söka hjälp och få bort dem, det kan ta LÅNG tid innan vårtorna försvinner och om det inte visar något tecken på det nu efter 1,5 år så är det lika bra att kontakta sjukvården och få dem borttagna.
  • The past is now
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-02 16:56:47 följande:
    du menar att du inte har testat dig alltså????????

Det är ju dessutom samma virus som orsakar livmoderhalscancer så jag hoppas du går o tar cellprover frekvent.

jag fattar inte att folk är så slarviga och inte är mer rädda om sig själva!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OM du dessutom inte haft vårtor  (vårtorna kan man ha utan att ha symptom men man märker ju ofast om man har något där nere som inte ska vara där)själv är det inte från dig det kommer, kondylom smittar bara när vårtorna är "aktiva" så att säga.. tror det snarare är han som smittar dig isf.

www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/S.../

ALDRIG säger jag att jag skulle suga av någon med kondylomvårtor.. .uuuurk.. han skulle aldrig få sätta på mig heller.... men det är ju jag. Snacka om NOLL RESPEKT för dig att han inte går o ser till att bli medicinerad och få bort dem...
    Fy vad äckligt...Kräks
Svar på tråden Försvinner stora kondylomvårtor av sig själva?