• snuppis

Berätta om era roliga djur!

Jag älskar djur, tycker alltid de är kul att höra om roliga saker de gör, har eran katt/hund/häst eller någon annan krabat för sig nå sjuka egenheter?

Våra katter göra massa skumt.. En katt ska alltid va med på toa, vill att stå på ringen och kolla när man spolar. missar hon de står hon glor och så får jag spola igen.

En kisse kommer alltid och möter vid bilen. Han är så bra kompis med sambon, de går tillsammans upp till huset några gånger under färden måste sambon sätta fram foten så kisse kan hugga tag i foten ( på skoj då) ha ha stört, han är sedan gosig och slapp som vanligt 

• Svar på tråden Berätta om era roliga djur!
  • Pallas

Min häst kramas. Det väl inte så mycket humor i det, mest bara urmysigt. Om jag står framför henne lägger hon sitt huvud över min axel och sedan klämmer hon åt. Jag ska också hålla om hennes huvud, och så kan hon stå sådär och mysa länge.

• Biinzan

Min katt ska ha toalett-pappret man har tagit för att torka sig med. När man precis ska torka sig och hon ser det så är hon där snabbt som attan med tassen och ska ha pappret.. Knäppa katt.

Hade en hamster förut och han skulle gå armgång i bur-gallret. Tyckte han var jätte roligt. 

Emilia, 11-04-13 <3
  • Pallas

Mina tamråttor gick armgång i taket när jag poppade popcorn i mikron. När plinget kom skrek de högt av förtjusning och sprang till burdörren i väntan på sin beskärda del.

• snuppis

åhh ha ha vad sött =) både katten råttorna och hästen, sjuk jag är då men jag blir glad ha ha

Klick hade en bild på en apa i senaste nr han hade stulit en kamera och tagit kort på sig själv..åhh vad jag älskade bilden satte upp på kylen...så störd är jag... ha ha så gissa om jag älskar höra om allas djur!!  

• Pimpinellan

Vi har haft ett tamt får varje år. Den tamaste förra året följde en överallt och skulle kolla vad man gjorde. Plockade man hallon skulle hon ner med huvet i hinken och smaka! Skrattande Hämtade maken ved gick hon in i vedhuset också. Den roligaste incidenten med ett av våra får var dock när jag hittade Fru Gnägg (ett får som inte bäade utan gnäggade!  Förvånad ) i stallet! Hon och hennes lamm hade tryckt sig in genom lagårdsöppningen längst bort i lagårn och gått ända till stallet. Där hittade de ju förstås inte tillbaks så när jag gick utanför och kollade efter henne hörde hon det och började gnägga! Glad

• FruLiNi

Min hund vill alltid ligga sked med mig på natten. Inte heller ett dugg roligt men ack så mysigt.

Jag sover oftast på sidan och då kommer han tassandes och lägger sig i skedställning med mig, med huvudet på min kudde. Fina hanHjärta

• snuppis
    Pimpinellan skrev 2012-01-02 18:23:04 följande:
    Vi har haft ett tamt får varje år. Den tamaste förra året följde en överallt och skulle kolla vad man gjorde. Plockade man hallon skulle hon ner med huvet i hinken och smaka! Skrattande Hämtade maken ved gick hon in i vedhuset också. Den roligaste incidenten med ett av våra får var dock när jag hittade Fru Gnägg (ett får som inte bäade utan gnäggade!  Förvånad ) i stallet! Hon och hennes lamm hade tryckt sig in genom lagårdsöppningen längst bort i lagårn och gått ända till stallet. Där hittade de ju förstås inte tillbaks så när jag gick utanför och kollade efter henne hörde hon det och började gnägga! Glad
    ha ha hon hade hört hästarna! vilket smart får! =) 
  • snuppis
    FruLiNi skrev 2012-01-02 18:24:26 följande:
    Min hund vill alltid ligga sked med mig på natten. Inte heller ett dugg roligt men ack så mysigt.

Jag sover oftast på sidan och då kommer han tassandes och lägger sig i skedställning med mig, med huvudet på min kudde. Fina hanHjärta
    åhh kärlek! inte bortskämd utan älskad!! =)
  • Pimpinellan
    snuppis skrev 2012-01-02 18:26:00 följande:
    ha ha hon hade hört hästarna! vilket smart får! =) 
    Vi har ju inga hästar ju!   Bara ett tomt stall. Och inte har hon träffat några heller tror jag. Men gnäggade gjorde hon,knäppisen! Skrattande Alla fåren är mer eller mindre roliga,keliga,knäppa och "med". Utom Fru Rymling som grannen schasade hem framför bilen en gång när hon rymt iväg neråt stora vägen nästan 1 km hemifrån! Förvånad Nu kan vi skratta åt det med... Flört
  • snuppis
    Pimpinellan skrev 2012-01-02 18:34:52 följande:
    Vi har ju inga hästar ju!   Bara ett tomt stall. Och inte har hon träffat några heller tror jag. Men gnäggade gjorde hon,knäppisen! Skrattande Alla fåren är mer eller mindre roliga,keliga,knäppa och "med". Utom Fru Rymling som grannen schasade hem framför bilen en gång när hon rymt iväg neråt stora vägen nästan 1 km hemifrån! Förvånad Nu kan vi skratta åt det med... Flört
    nähe ha ha men oj vad fick hon det ifrån då?? kanske ett tecken? =)  skumt  får ha ha 
  • Insanejane77

Min katt Kerstin är en rolig prick! Hon följer med mig och går fot till pizzerian som ligger ett par hus bort och väntar alltid på trappan utanför som en duktig kicka Solig
    Men det som jag tycker är absolut roligast är att hon är tokig i mina öronproppar! (måste ha när jag sover) En dag snodde hon en av dem från mitt nattduksbord och ersatte med ett popcorn som hon hade hittat på golvet under soffan Skrattande Märkte inget förrän jag skulle stoppa in i öronen på kvällen hahahah Otroligt lustigt trix av en liten tjock katt Hjärta

• Michanna

Inte ett husdjur men ändå..

Där vi bodde förut i ett radhusområde i akalla/stockholm. fanns en igelkott som kom och tiggde mat varje gång man grillade. Såg man inte den så bet den lätt i byxbenen för att få uppmärksamhet. ( eller lätt i benet.. )  Den älskade grillad mat !

våran hamster favoritsnack är pannkaka. Barnen bygde en labyrint av lego som hon fått gå i för att hitta pannkakan. Samma labyrint gick itne alls att gå i när man fick något annat men just pannkaka då ger hon sig itne..

• LitenEmma

Haha, det finns roliga djur! :)

min hund är en väldigt smart liten kille som ofta hittar på finurliga saker.

Han älskar strumpor och vantar och kommer ofta stringande med en. Inget ovanligt med det kanske, förrutom att för att komma åt strumpan öppnar han byrålådan, tar ett strumppar, knölar upp det, stänger lådan och springer till oss med strumpan, den andra i paret ligger kvar bredvid byrån. Tog ett tag innan vi förstod hur han kunde hitta så många strumpor, så dåligt städade vi inte.

Han har också en massa "smartspel" för hundar, bland annat ett där han ska stoppa ner en fotmad kloss i ett format hål. Det fixar han lätt. Och om det nångång kärvar och en kloss sätter sig snett, då tar han en annan kloss att banka på den första klossen! Smarthund! :)

Han gör massa knäppa saker, men orkar inte skriva mer på mobilen, kanske senare.

• JohannaHallberg

Min iller sitter alltid upp på rumpan när han ska tvätta sig. Speciellt på vinter för då blir han så tjock så han kan inte tvätta sig på annat sätt ;D

• Kiiwii

Min ena hund han ylar när man spelar någon av Beyonces låtar...det är nåt med hennes röst och stämma

Sedan gillar han vantar och strumpor också. Fattas nån vante eller strumpa vet man i vart man hittar den, antingen i hans bädd eller under sängen där han gillar att ligga!

Den andra hunden måste gå några varv runt köket innan han äter ur matskålen då han får mat. Ibland lyfter han ur en kula eller två också och bär och lägger på mattan. Ibland äter han upp dem själv efter att matskålen är tom, men ibland hinner den andra hunden äta upp dem. När vi hade katt la han kulorna framfrö katten och så åt katten upp dem, matvrak som han var

Svar på tråden Berätta om era roliga djur!