• AW76

Nellie - fint eller fult?

Nyfiken, då jag har sett att även Nellie klassas som WT (dvs fult) i vissa trådar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Nellie - fint eller fult?
  • MymlanMy

Låter lite som en Lilla huset på prärien karaktär...men alla tänker och tycker olika. Välj det som DU känner för!

• AW76
    MymlanMy skrev 2012-01-02 18:32:22 följande:
    Låter lite som en Lilla huset på prärien karaktär...men alla tänker och tycker olika. Välj det som DU känner för!
    Jag har redan valt namnet, hon fyller snart 4 år I början nämndes det inte alls som WT, men har sett det ibland på senare tid. Plus att jag vet att många tycker det är för smeknamnsaktigt.

Vad många har missat (tror jag) är att namnet Nelly är ett gammalt namn (1800-talet om jag inte minns fel?), och att Nellie är en stavningsvariant av Nelly. 
  • édes80

Det är ett fint namn från början tycker jag. Nu när det har blivit så himla vanligt har det tyvärr blivit lite WT-stämpel på det...

• MoaElis

Jag tycker det är jätte fint..

• Kiiwii

jag tycker det är fint eftersom min brorsdotter bär det namnet och hon är finast MEN innan deras dotter fick det namnet tyckte jag inget vidare om det, men amn växer verkligen in i namn och annat!

• FruLiNi
    édes80 skrev 2012-01-02 18:48:19 följande:
    Det är ett fint namn från början tycker jag. Nu när det har blivit så himla vanligt har det tyvärr blivit lite WT-stämpel på det...
    Men att ett namn är vanligt, gör det inte till ett sk WT-namn...

Nellie är inte jättefint men inte jättefult hellerSkrattande
  • Blå droppe

Min dotter heter Nellie så jag tycker det är fint! mjuk på tungan och passar jättebra på en prinsessa

• édes80
    FruLiNi skrev 2012-01-02 18:52:58 följande:
    Men att ett namn är vanligt, gör det inte till ett sk WT-namn...

Nellie är inte jättefint men inte jättefult hellerSkrattande
    Nej men detta namnet har blivit det. Enligt mig.
Svar på tråden Nellie - fint eller fult?