Fransk bulldog?
Går i hundköpartankar och vi funderar på en fransk bulldog..
Någon som har en sådan som kan dela med sig lite om hur rasen är, positivt, negativit och fungerar den bra som en familjehund?
Går i hundköpartankar och vi funderar på en fransk bulldog..
Någon som har en sådan som kan dela med sig lite om hur rasen är, positivt, negativit och fungerar den bra som en familjehund?
Min brukare har en. Och en dotter på 4år.
HELT underbar ras kan jag säga!
Ja, jag tycker den verkar helt underbar men viktigt är ju att det är en familjehund..
Det tycker jag absolut att den är. Träffade en barnfamilj i alingsås i somras som hade tre st. Hon tyckte det var en kanon familjehund
Vi har en underbar liten fralla på 1 år och hon är helt gudomlig! Det är nåt av det tryggaste jag någonsin stött på och då har jag haft 5 andra hundar (3 st rottweiler och 2 st bullmastiffer) men denna lilla fisen slår dom andra med hästlängder och då kan jag säga att jag älskade mina andra hundar oehört mycket, men lilla Svea är perfekt i alla lägen, hon funkar kanon med våra barn, 1 och 3 år gamla, dom älskar henne och hon älskar dom. Lugn och sansad och blir inte rädd för nåt, inte som vi stött på i än i alla fall! Men samtidigt är hon en pigg, glad och förbaskad rolig hund som älskar vara ute mycket och länge.
Här blir det också inom snar framtid en till, ska para Svea nästa gång hon löper.
:-P
Hej! Personligheten är helt underbar! Men jag skulle föregå med gott exempel speciellt om jag har barn och skaffa en frisk hundras som kan andas obehindrat, röra sig obehindrat, föda själv och lära barn hur djur ska behandlas. Hur skulle jag tex förklara för ett barn att jo våran lilla hund behöver en operation för att andas lättare för att vi människor tycker det är snyggt med så intryckt nos som möjligt. Vore det inte för alla hälsoproblem hade jag haft en fralla för länge sedan. Synd att aveln inte kan gå åt rätt håll.
Vi har också en fralla på snart 2 år och väntar vårt första barn. Men är inte ett dugg orolig för att hon inte skulle gå ihop med barnet. Vänner till oss har barn och vår tik har flera gånger träffat dem och hon är kalas i storlek för barnen. älskar att springa i trädgården med barnen.
SÅ rekommenderar verkligen en fralla :)
Vi vill också ha en fralla. Drömmer om att skaffa hund och funderar på om vi skulle ha möjlighet att göra det i samband med föräldraledighet. Men det är ju frågan om man orkar med både bebis och valp på samma gång... och sen ska ju hunden passas på dagtid när båda är tillbaka på jobbet igen, men vi får väl se...
Fralla verkar i alla fall vara den perfekta rasen för oss, så jag hoppas att vi nån dag kan kan skaffa en.
Glad jag blir när jag läser det ni skriver, har blivit lite motarbetat när jag pratat om att skaffa oss en fransk bulldog.. just för att det är en BULLDOG.. så det känns bra att höra om era frallor..
Är det någon som kan rekomendera en bra kennel?
en bulldog är INTE typ kamphund som många tror!
Den är HELT sagolik som familjehund-finns garanterat inte nån ras som är så mycket för att bara vara med familjen!
Aveln går framåt-bara för några år sen var snitt o få valpar vanilgare,nu får de ofta 6-8 valpar o föder själv. Så det där med synd att ha en "sjuk" ras o förklara för barnen om andningsproblem o opertioner?? Struntprat!
Jag har en 4,5 år gammal frallehane som heter Douglas. Helt otrolig hund, underbar på alla sätt o vis!! Jag forskade i 6 månader på hunden o letade efter en bra uppfödare, min uppfödare är Ninni Honeth boende i kulebo, Nässjö. Www.blomsterlokens.se
Bulldog är bulldog o dom är känd för envishet, sociala, vara med överallt(!!).
Väntar mitt första barn o jag har inga som helst tvivel på att Douglas o lilla knodden kommer komma bra överens!
Sitter inte så mycket på FL men vill du ha mer info/fråga något får du gärna maila.
thorson.madeleine@gmail.com
Med vänlig hälsning,
Madeleine Thorson
Jag har en fralla, hon är snart ett år gammal. hon är helt underbar man.har väldigt roligt med dom och dom har helknäppa idéer försig ibland så man kan inget annat än att skratta åt dom..jag tycker att det är en perfekt familje hund. ibland så är dom för jäkla envisa och vill inte alls det man själv vill. men visst dom har ju sina sjukdomar som är en nackdel,tycker ifall man ska köpa en fralla så ska det vara från en seriös kennel som reg. Dom i skk. För då kan man kolla upp sjukdomar osv.
Vill gärna uppdatera tråden lite :) min familj kommer förhoppningsvist få en liten fralla till vintern så vill höra ännu mer från alla frallaägare, jag får inte nog av alla berättelset och erfarenheter av underbara rasen :)