• Lindaskrinda

körtelfeber?

Kan man få det 2 gånger, googlat men tycker mig inte få exakt svar. Mina symptom är Feber sen i torsdags, ibland uppåt 40-41, värk i leder, hemsk andedräkt, svullna körtlar i hals och svullen i bakhuvudet.

Ska ringa vc imorgon, men det vore intressant med andras åsikter och funderingar.

Kanske ska tilägga att jag är 31 år, så det rör sig inte om nåt barn. 

• Svar på tråden körtelfeber?
  • seandra82

om man kan få det två gånger vet jag inte men jag har haft det en gång å det sög stort låg hemma två veckor fy fan asså va ja mådde piss. drick mkt vatten , saft etc försök å ät enkel mat så du får i dig ngt . man kan vara trött en lång period efter körtelfebern upp till ett år för mig tog det ett halvår innan jag blev bra igen

• Lindaskrinda

stod att vuxna inte behöver få ont i halsen , utan bara långvarig feber och svullna körtlar

• Rhoda Horswunce

Ja, jag har för mig att det finns 2 olika virus som kan orsaka körtelfeber. Varje virus kan man ha en gång, och således kan man ha körtelfeber 2 gånger. Men sedan kan man ju få feber och svullna körtlar av massor med olika virus, så jag vet inte om det är det du har.

• Plommonben

När jag hade körtelfeber första gången (för snart 18 år sedan) sa de att man bara kunde få det en gång. Likt förbaskat fick jag det igen två år senare! Dessutom skulle det endast smitta genom kyssar och jag hade inte varit i närheten av att pussa någon innan jag blev sjuk första gången, så jag vet inte vad jag ska tro... Krya på dig!

Svar på tråden körtelfeber?