• Dreams Never Ends

Kläder till barnen med "I love mum/dad" text på

Alltså gud så pinsam man är om man köper kläder och haklappar och allt vad det nu är till sina barn med "I love mum" eller "i love dad" text på? Syns ofta på småbebisar. har dom sagt ens att dom älskar er? Klart att ni älskar era barn. Småbarn behöver sina föräldrar av naturliga själ men jag tycker åtminståne ni ska vänta tills barnet själv sagt "Jag älskar mamma" eller så. Annars sätter ni ju ord i barnens munnar. Vänta tills barnet kan uttrycka kärlek före ni utgår från det.

Sen älskar väl dom flesta barn sina föräldrar (speciellt när dom är små) men tycker det är så egoisktiskt att UTGÅ från det.

Har flera exempel på föräldrar vars barn ogillar dom hela tiden går runt och säger "åhh min son äääälskar mig" när han i själva verket bara tycker sin mamma är helt ok.

• Svar på tråden Kläder till barnen med "I love mum/dad" text på
  • 071001

Jag skulle inte köpa såna kläder själv, mest för att jag helt enkelt inte uppskattar sånt tryck, men blir inte speciellt upprörd över att andra har såna.

• La Lola
    Man? Köper du sånt också alltså?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • evil eye

När min första son var nyfödd fick han nappar, tröjor och haklappar från sin farmor.
    På dessa stod det " Jag älskar min farmor mest av allt".

Tror ni jag har använt dessa saker? Fan, ville ju bara spy på kärringen!!!   

• Magriffe

Det är fult fult fult. Men tycker det är ännu fulare med små tomte/pepparkaksgubbedräkter på alla under 1 1/2 år. Vidrigt helt enkelt.

• granger

Jag köpte en "I love Dad" - body till sonen och satte på honom den på fars dag. Ser inget pinsamt eller fel i det och hans pappa blev glad.

• HappyMummy

Tycker dessa kläder är alldeles underbara att ha på de små liven, ser inget fel i det alls. Klart att barnen älskar sina föräldrar! Tror man något annat är det fel enligt min mening.

Tycker även att tomtedräkter, pepparkaksgubbar/gummor och luciadräkter är till för alla barn och ser inget fel i att yngre barn under 1½ år har dessa heller!

Det är väl tur att vi ha olika uppfattningar här i världen!   

Stolt mamma till finaste Ellie -11
  • Emma89
    HappyMummy skrev 2012-01-03 10:16:33 följande:

Tycker dessa kläder är alldeles underbara att ha på de små liven, ser inget fel i det alls. Klart att barnen älskar sina föräldrar! Tror man något annat är det fel enligt min mening.

Tycker även att tomtedräkter, pepparkaksgubbar/gummor och luciadräkter är till för alla barn och ser inget fel i att yngre barn under 1½ år har dessa heller!

Det är väl tur att vi ha olika uppfattningar här i världen!   

• Längtan efter dig

"Lägga ord i munnen på"? Tror knappast att en liten bebis förstår vad I love mum samt I love dad betyder Själv tycker jag att kläderna är söta.

• Severus

Coolare med en tröja det står Iron Maiden eller Metallica på
    Same shit, fast inte lika präktigt

• SailorGirl

Skulle aldrig sätta "I love..." kläder på mitt barn, men hon var väldigt tjusig i både sin tomte- och sina pepparkaksoutfits Fick spatt på alla som satte mössor med djuröron på sina 0-2 åringar innan hon kom, men kapitulerade även för detta. Tröstar mig med att jag tillhör den ironiska generationen

Svar på tråden Kläder till barnen med "I love mum/dad" text på