• Lilla Tussen

Fyller 40 i Aprill. Resa vart?

Tänkte höra om man kan få lite tipps på vart man kan resa, 4-8 dagar i April, då jag fyller 40.

Har inge krav på ställe utan vill mer få bra tipps.

Barcelona var vi till i fjol på våren, och året före det till Furtuventura på försommaren. -06 var vi till Thailand.
    Sen har vi varit mycket i London i yngre år så det skulle vara kul med lite andra förslag. Sol eller storstad, spelar ingen roll. Vi har funderat på Berlin, men..tja är inte riktigt säker. Känns inte riktigt klockrent.

Så peppra mig nu

• Svar på tråden Fyller 40 i Aprill. Resa vart?
  • MrsLondon

Grattis i förskott  =)  MIn syster fyller ochså 40 i april, och hon ville att vi ska åka till New York.  Jag har varit där tidigare och rekommenderar det verkligen.   Dock blev jag gravid och kan nu inte åka. Det får vänta =)

• Lilla Tussen

Oh, NY. Varför tänkte jag inte på det. Vilken del ska man då bo i? Kan typ inget om staden. Jag var där när jag var 16, men det var ju ett tag sen.

• MrsLondon
    Lilla Tussen skrev 2012-01-02 19:57:25 följande:
    Oh, NY. Varför tänkte jag inte på det. Vilken del ska man då bo i? Kan typ inget om staden. Jag var där när jag var 16, men det var ju ett tag sen.
    Beror lite på din budget. Jag bodde i Little Italy, bo inte där!  Bo hellre lite längre upp, typ kring Times Square.  Bor du nära tex Penn Station blir det ju lite lättare med transport från flyget om du flyger till New Jersey först.  (Sas flyger oftast dit).     Hoppas du hittar nå fint.    New York är ju en helt underbar stad.  Jag var där i Maj månad 2007. Lovely!
  • karma 3

New York så klart..
     Var där i höstas när jag fyllde 40 år... Min present till mig själv..

• DramaQueen

Fyller 30 i april  då ska jag smita bort =)

Vi är oxå inne på NY eller Las Vegas, har inte bestämt än, kollar även runt på storstäder i europa, men kan inte bestämma mig.
    Men vill gärna tillbaka till NY då det är en underbar stad =)

• MrsLondon
    DramaQueen skrev 2012-01-04 12:36:44 följande:
    Fyller 30 i april  då ska jag smita bort =)

Vi är oxå inne på NY eller Las Vegas, har inte bestämt än, kollar även runt på storstäder i europa, men kan inte bestämma mig.
    Men vill gärna tillbaka till NY då det är en underbar stad =)

Kan rekommendera ett hotell som heter The Mirage i Las Vegas. Mycket fint hotell =)   Men ett tips är att vänta till deras poolsäsong öppnar. Kan ju kanske vara skönt att slappa vid poolen en dag =)
  • DramaQueen
    MrsLondon skrev 2012-01-04 16:57:57 följande:
    Kan rekommendera ett hotell som heter The Mirage i Las Vegas. Mycket fint hotell =)   Men ett tips är att vänta till deras poolsäsong öppnar. Kan ju kanske vara skönt att slappa vid poolen en dag =)
    Kruxet är att jag vill vara borta när jag fyller, det värsta är att det är precis vid påsk vilket gör att allt blir dyrare...
  • evaoregon
    DramaQueen skrev 2012-01-04 20:01:18 följande:
    Kruxet är att jag vill vara borta när jag fyller, det värsta är att det är precis vid påsk vilket gör att allt blir dyrare...
    Blir det mycket dyrare hit till USA?  För här i USA är ju påsken ingen stor högtid och t ex barnen har inga extra lediga dagar alls utan går i skolan som vanligt både på långfredagen och annandagpåsk. 
  • DramaQueen
    evaoregon skrev 2012-01-04 20:22:40 följande:
    Blir det mycket dyrare hit till USA?  För här i USA är ju påsken ingen stor högtid och t ex barnen har inga extra lediga dagar alls utan går i skolan som vanligt både på långfredagen och annandagpåsk. 
    Det var dyrt dit med, men väntar på BA's januari sale =) Kanske kan fynda där, men eftersom vi ändå åker till SF i sommar så vet jag inte om vi ändå besöker Las Vegas då. 
    Men NY är alltid dyrt att åka till, men kollar varje dag efter klipp =) 
Svar på tråden Fyller 40 i Aprill. Resa vart?