Kär i en pundare..?
Känner att jag funderar alltför mycket på detta, behöver höra era tankar..
Har efter en tid som singel träffat en superfin kille, verkligen bra på alla sätt jag sett hittills. Väldigt omtänksam, öppen och ärlig. Uppvaktar och får mig att känna mig som en prinsessa:) Vi pratar o pratar om allt o inget, jag brukar ha svårt att öppna mig men under dessa 3 veckor jag träffat honom har nästan hela mitt liv (rätt jobbig uppväxt o förhållanden som inte varit bra för mig) kommit fram. Känner mig så bekväm med honom, myser i hans sällskap!
Ok, allt borde vara bra då eller?
Nee.. han är nykter narkoman sen 9 mån tillbaka. Pundat 15 år innan dess, varit på avgiftning två ggr. Två ggr återfall sedan 2005.. Tappat vårdnaden + umgänge med sonen efter beslut från tingsrätten(soc inblandad), vräkt från lägenheter, sålt droger, bedrägerier, gjort inbrott.. Han har varit totalt och ärlig från första stund med detta, vilket jag är jätte tacksam för..
Idag går han på möten 2 ggr/vecka, kontakt med sponsor, har sonen varannan vecka, jobbar och har en fin lägenhet:) Idag har han det bra, han fixar vardagen utan droger.
Känner dock att det "bara" har gått 9 månader sen avgiftningen.. funderar o tänker så mycket, blir tokig..:/ Är redan rätt förtjust i honom, kommer på mig själv att längta efter tills vi ska ses igen. Samtidigt kommer ju tankarna åt andra hållet, ska jag tillåta mig själv att förmodligen bli kär och engagerad i någon som kan trilla dit igen..? Vill så gärna tro och lita på honom och bara flyta med i den härliga känsla jag har, men tänk om..?
Snälla ni som varit i samma sits.. råd?