• Lajkie

Låt i Vings reklam? Portugisisk/Spansk?

Nån som vet vad sången i Vings reklam heter? På fyran visas den. Ett par föräldrar som ligger på en solstol och ett barn som leker i sanden. En lugn låt, spansk eller portugisisk? Snälla hjälp!

cachorrinho.blogg.se ♥ Mamma till: ♥ Sandra 061124 ♥ Nelly 081009 ♥ William 100330 ♥
  • Svar på tråden Låt i Vings reklam? Portugisisk/Spansk?
  • Self Evident

Den är producerad av ett reklamföretag som jag har glömt namnet på och finns sannolikt inte att få tag på. Tjejen som sjunger har knappast portugisiska som modersmål.
    Varför inte pröva originalet, lite klassisk bossa nova med Astrud?

Eller ännu hellre lite fado med min favorit Cesaria Evora från Kap Verde.

• Self Evident
    Lajkie skrev 2012-01-02 23:30:25 följande:
    Tack!
    Jag menade alltså inte originalet till just den låten utan stilen men hoppas att du gillar dem ändå.
  • Lajkie

Japp, ska kolla direkt imorgon ligger i sängen nu och vågar inte dra igång musik... Då har jag en klarvaken son ;-P

• Marie-anne

hej nån som vet vad dom sjunger på för språk i tvinrix reklamen och vad är det dom sjunger?

• Minifer
    Self Evident skrev 2012-01-02 23:30:22 följande:
    Den är producerad av ett reklamföretag som jag har glömt namnet på och finns sannolikt inte att få tag på. Tjejen som sjunger har knappast portugisiska som modersmål.
    Varför inte pröva originalet, lite klassisk bossa nova med Astrud?

" target="_blank">

Eller ännu hellre lite fado med min favorit Cesaria Evora från Kap Verde.

" target="_blank">

nä visst låter det jättekonstigt?
  • Self Evident
    Minifer skrev 2012-01-03 08:32:07 följande:
    nä visst låter det jättekonstigt?
    Ja faktiskt. Jag har för mig att sångerskan heter Linda Collins eller något liknande och antar att hon har engelska som modersmål. Jag talar inte portugriska själv men förstår lite och hör ju skillnad på hennes märkliga uttal och brasiliansk portugisiska som jag tror att hon imiterar. 
  • Minifer
    Self Evident skrev 2012-01-04 14:42:22 följande:
    Ja faktiskt. Jag har för mig att sångerskan heter Linda Collins eller något liknande och antar att hon har engelska som modersmål. Jag talar inte portugriska själv men förstår lite och hör ju skillnad på hennes märkliga uttal och brasiliansk portugisiska som jag tror att hon imiterar. 
    ja jag talar Brasiliansk portugisiska, men det är inte mitt modersmål, så blev helt förvirrad när jag hörde den först. Eh.. exakt VAD  föreställer det där...? Typ, haha!

Nåja, hoppas du finner den ts =)
  • Lajkie

Fortsätter jakten... har lyssnat på de andra alternativen och gillar dem med

• Lajkie

Min sambo är till hälften brasiliansk, men ingen vidare hjälp varken språkligt eller artistmässigt

• BorrBoo

Jag är brasilianska. Bodde i Brasilien tills jag var 15 år, jag pratar portugisiska. Hon som sjunger kan inte portugisiska. Det är inte portugisiska från Portugal eller Brasilien... Hon bara läser utantill. Förstår nog inte ett ord av det hon sjunger.

• Claudia 448

Jag är från Brasilien och personen som sjunger låten förstår inte vad hon sjunger alls och den som satt ihop texten kan inte heller språket. Det är en röra i grammatiken och konstiga ord och det mesta går inte att förstå. Uttalet är under all kritik! Det är helt galet, absurt och det är obegripligt att Ving med så mycket pengar kan köpa något så dåligt! Ving har all rätt att begära pengarna tillbaka - de har blivit lurade på kvalitén! Så här gör man bara när man vill göra narr av någon - det är oseriöst! Om jag skulle försöka beskriva hur fel det låter, men  på svenska, skulle jag kunna beskriva så här: " Jg vil trefa till dig älsklin" i stället för " Jag vill träffa dig älskling" Det är grova fel som det handlar om, mycket grova fel :(

• Frida adele

Hej,  låten heter Num Outro Pais  och sjungs av Lisa Collins
    Tycker den är jättehärlig! Om det är någon här som talar portugisiska så skulle jag bli jätteglad av för tips på hur man kan lära sej det, tips på bra hemsidor där man kan träna språket, eller någon populär brasiliansk tidning som finns att läsa på internet. Tack

• Frida adele

Hej,  låten heter Num Outro Pais  och sjungs av Lisa Collins
    Tycker den är jättehärlig! Om det är någon här som talar portugisiska så skulle jag bli jätteglad av för tips på hur man kan lära sej det, tips på bra hemsidor där man kan träna språket, eller någon populär brasiliansk tidning som finns att läsa på internet. Tack!

Svar på tråden Låt i Vings reklam? Portugisisk/Spansk?