P-piller för bättre hy??? Någon med erfarenhet från "Jasmina"?
Har hört talas om att p-pillerna "Jasmina" skulle vara bra för dem som har känsligare hy och lätt för att få finnar. Vet någon om detta stämmer???
Har hört talas om att p-pillerna "Jasmina" skulle vara bra för dem som har känsligare hy och lätt för att få finnar. Vet någon om detta stämmer???
Jag fick mycket bättre hy när jag åt Yasmin. När jag slutade blev hyn lite av en katastrof.
Jag märkte ingen skillnad i hyn när jag åt dem.
Mådde även lika dåligt av dem som jag gör av andra p-piller, men det är ju en annan fråga..
Åh tack för era svar !! :)
Hur är er hy i vanliga fall då? och med andra p-piller eller minipiller?
Jag märkte inte att min hy blev bättre. Har ingen dålig hy, så det kanske beror på det....
Däremot skulle jag aldrig rekommendera Yasmin. Det är de enda p-piller jag har blivit ett hormonmonster av.
Min hy är ganska dålig. Inte katastrof men har lite finnar.
När jag äter p-piller är det ganska jämnt medan utan så är det lite värre runt mensen.
Jag åt yazmine i många år och hade jättebra hy. Har aldrig haft problemhy men under åren med yazmine hade jag inte en enda finne. När jag slutade fick jag finnar som avlöste varandra, inte många men några här och där. Det höll på så i cirka 4 - 5 månader innan det blev som vanligt igen.
Jag led något fruktansvärt av migrän under många år och blev flera gånger utredd av läkare som inte hittade något fel. Det här var en jätte jobbig tid som påverkade mig mycket då jag mådde fruktansvärt dåligt under migrän anfallen. Sedan dagen jag slutade med Yazmine har jag aldrig haft migrän igen. Vet inte om det berodde på p-pillerna men jag rekommenderar ingen att äta dem. Speciellt inte då de blivit förbjudna i övriga Norden förutom Svergie.
usch det låter inte bra ju "FruLini" :(... jag känner redan nu att jag kan vara ett hormonmonster ibland... Äter minipiller idag men har börjat få finnar på ställen i ansiktet som jag ALDRIG haft finnar på.. min väninna hade minipiller och sa att det blev katastrof för hennes hy. En annan väninna har haft Yasmin o sa att det fungerade jättebra för hennes hy!
Jag fick bra hy men det dök upp konstiga blåmärken och blev också ett hormonmonster så jag slutade.
www.aftonbladet.se/wendela/article11083513.ab
Här kan du läsa om vad forskare tycker om Yazmine.
Shit vad läskigt det lät, tur att man slutade!