• Liza1989

Tranås - har de några gynmottagningar?

Jag har ett sommarhus i Tranås och är gravid. Jag undrar om det finns något sjukhus eller vårdcentral som har gynmottagning i närheten av Tranås? För om jag får missfall vill jag ha nära till akuten. Jag vet inte om jag kommer våga åka till sommarhuset om det är för långt till akuten.Eksjö ligger nog 7 mil bort.

• Svar på tråden Tranås - har de några gynmottagningar?
  • Liza1989
    Coyote skrev 2012-01-02 21:53:54 följande:
    www.tranas.se/meny/invanare/familjomsorg/fami...

En snabb googling. Men om du får missfall är det inte så troligt att de vill att du kommer in, man brukar få avvakta hemma, de kan ju ändå inte göra något.
    Fast sist jag fick missfall fastade något i slidan så jag fick åka till akuten så att de kunde plocka ut det med en tång.

Och jag tänker ju att alla missfall belöper ju inte som det ska. Det kan bli komplikationer, speciellt om man är långt gången. 
  • Coyote
    Liza1989 skrev 2012-01-02 21:57:14 följande:
    Fast sist jag fick missfall fastade något i slidan så jag fick åka till akuten så att de kunde plocka ut det med en tång.

Och jag tänker ju att alla missfall belöper ju inte som det ska. Det kan bli komplikationer, speciellt om man är långt gången. 
    Jo, absolut, får man komplikationer behöver man ju åka in, men inte "bara" för att man får missfall eftersom det allra oftast går bra. Men nu vet du vart du kan vända dig.
  • Liza1989
    Coyote skrev 2012-01-02 22:14:58 följande:
    Jo, absolut, får man komplikationer behöver man ju åka in, men inte "bara" för att man får missfall eftersom det allra oftast går bra. Men nu vet du vart du kan vända dig.
    De verkar inte ha någon akutmottagning. Mest hälsokontroller.
  • Coyote
    Liza1989 skrev 2012-01-02 22:17:42 följande:
    De verkar inte ha någon akutmottagning. Mest hälsokontroller.
    Jo, men du kan ju ringa dit om det är dagtid, om inte annat kan de hänvisa dig vidare.
  • Nilee

Dom har ju bm men får du mf eller något problem utöver 7-16 är det Eksjö som gäller för Gyn och kvinnoklinik ! Har bott där

• Liza1989
    Nilee skrev 2012-01-03 08:10:44 följande:
    Dom har ju bm men får du mf eller något problem utöver 7-16 är det Eksjö som gäller för Gyn och kvinnoklinik ! Har bott där
    Tar det ca 45 minuter till Eksjö?

Jag har ingen aning, men är det för långt eller är det ett okej avsatånd om man får missfall alternativt behöver komma in på förlossningen? 
  • Nilee

Nja 30-45 minuter rättar bra väg! Det är inte långt :)

• Coyote

Men du, borde du inte slappna av lite? 35-40 minuter är ju ingenting i resväg. Så akut blir det ju sällan.

• Nilee

Tycker också du inte borde ha den inställningen :) nu vet du det finns OM ! Tänk inte på det så blir det bra

Svar på tråden Tranås - har de några gynmottagningar?