• Tomteblosset

Nu är jag less.. förbannade fläskängrar

Hej!

Måste få ta ut min frustration och samtidigt be om råd..

I vår tidigare lägenhet fick vi fläskängrar i köket, ringde anticimex och dom sa att dom inte gör utryckningar för sånt utan det får man åtgärda själv..

Hur som helst så städade vi allt o kämpade för att få bort asen..

Till slut tror jag vi fick bort alla.. Men nu till nästa problem..

VI var så less på lägenheten dels pga vi mådde rätt dåligt av allt elände.

Så vi köpte ett hus i september.... äntligen slipper vi asen tänkte vi.. men när vi tog bort boaseringen i hallen så hittade vi två skal.. aja tänkte det kanske är nåt jättegammalt..

Sen skulle vi montera diskmaskin o där bak hittade jag säkert 10 skal :/ .. hoppades fortfarande att dom dött ut..

Nu idag hittade jag en död fläskänger (Skalbagge) framför diskmaskinen men har gått igenom alla skåp och lådor utan ett spår av dom asen.. får så mycket ångest bara :(

Så förbannat less.. vill bara flytta men det är ju inte så lätt när man har hus..

Vi har golvvärme i huset och golvet går inte under köksinredningen så när jag installerade diskmaskinen så titta jag under golvet där man såg en slinga o där var det skal så jag funderar på om dom är i golven? Isåfall är dom ju omöjliga att komma åt..

Bränna ner skiten kanske är enda vägen? .. :P Silverfiskar är ju lätta där kan man ju sätta ut betesdosor så dom dör men med dessa verkar ju enda sättet vara att städa överallt konstant (hur nu man ska städa under golvet?) eller lyckas övertala anticimex att spruta gift... men dom kan ju inte heller komma åt där :S

Så less.. nån som har tips på hur bekämpa? jag köpte såna här rödceder kuber o satte i alla skåp (förebyggande syfte) men har då inte sett nåt där än..

Mamma o pappa har bott i hus i typ 20år och aldrig nånsin haft problem med ängrar.. hur fan kan vi ha sån otur?

• Svar på tråden Nu är jag less.. förbannade fläskängrar
  • Snart 3 barnsmamma

Vi sanerade. Ingick i vår hemförsäkring. Sen finns det en spray att köpa (tror vi hittade vår på ICA). Spraya listerna, det är viktigast, kläder ivakuumpåsar vid förvaring, tvätta ytterkläder som ska förvaras (i vakummpåsar eller tätslutande, tätslutande burkar.
    Har ni djur? Hund lr katt? Kan följa med fodret.... tätslutand förvaring för det med! 

• Tomteblosset
    Snart 3 barnsmamma skrev 2012-01-02 22:46:09 följande:
    Vi sanerade. Ingick i vår hemförsäkring. Sen finns det en spray att köpa (tror vi hittade vår på ICA). Spraya listerna, det är viktigast, kläder ivakuumpåsar vid förvaring, tvätta ytterkläder som ska förvaras (i vakummpåsar eller tätslutande, tätslutande burkar.
    Har ni djur? Hund lr katt? Kan följa med fodret.... tätslutand förvaring för det med! 
    Hejsan

Tack för svar.. har hemförsäkring så ska kontakta Anticimex imorgon..

Kläderna har vi aldrig hft problem med (ta i trä)

Vi har en kisse men hon får bara blötmat och det är ju tättförslutande påse från fabrik :)

och har inte sett några spår av dom i skåpet där kattmaten är heller så jag tror dom är under skåpen där man inte kommer åt..
Svar på tråden Nu är jag less.. förbannade fläskängrar