• Anonym (rap-apa)

rapar hela tiden! hjälp?!

Hejsan!

Behöver lite hjälp från någon bara. 
    Har den senaste tiden börjat rapa som en blå-dåre, alltså jag rapar typ hela tiden. Det driver mig till vansinne för det är så otroligt pinsamt. Det är bara vanlig luft jag rapar upp, inga sura uppstötningar eller något sådant, bara vanlig luft. Men saken är ju den att det är riktiga högljudda rapningar som kommer, låter som typ en gammal fyllegubbe som rapar liksom, så vansinnigt pinsamt, speciellt när man sitter på tuben på väg hem från/till jobbet.
    Jag försöker komma på vad de är som gör att jag börjat rapa så otroligt mycket, men jag vet verkligen vad det kan bero på.
    Är just nu täppt i näsan - men de har jag varit förut och inte har jag börjat svälja massa luft och börjat rapa som en blå-dåre för de... 
    Min kost är densamma som förut, har inte gjort om den eller börjat äta en massa nyttigt eller något sådant. äter samma gamla vanliga mat som alltid, ingenting är förändrat.

Någon som varit i samma situation och vet vad detta kan bero på och hur jag blir av med rapandet?

• Svar på tråden rapar hela tiden! hjälp?!
  • Anonym

Min mor rapar också väldigt mycket och det beror på någon magsjukdom hon har. Du kanske ska gå och kolla upp dina tarmar? Har ingen aning om vad det kan bero på annars? Du kanske sväljer mycket luft..

• Macke21

Hej,
    Jag har också samma problem rapa hela tiden, jag har alltid gjort det och vet inte vad de kan beror på. Jag fiser knappast aldrig bara nån gång ibland.

Skulle vilja gärna veta va mitt problem här? 

• Anonym (känslig)

Jag fick problem med magen pga stress och för mycket kaffe. Förutom magont var ett av problemen att jag ofta rapade.
    Slutade med kaffe och tog en kur omeprazol. Då blev det bättre med magen, men dricker jag kaffe kommer problemen tillbaka igen med rapningar.

• Grodan4

Hej!! Jag är grodan från pargas och en flickkönad groda på 47 somrar. Jag har sedan högstadiet rapat/gjort konsiga groddljud ovanligt mycket. Mina vänner klagar ???????????????????????????????????? Vad skall jag göra vad har jag för fel!?!? Typ alltid innan så tappar jag luft o så kommer de ut som ett konstigt ljud.. Aka rapar men låter som en grodis!!!! Hjälp mig

Vänster eller höger fot
Svar på tråden rapar hela tiden! hjälp?!