• Anonym

sexlivet efter 10 år tillsammans

Ni som har varit tillsammans i 10 år eller mer - har ni lyckats hålla passionen vid liv? Hur fungerar ert sexliv? Hur ofta har ni sex?

Vill bara veta så att jag har något att jämföra med... Jag är så trött på mitt DÅLIGA sexliv. Han vill aldrig. Det kan ju inte vara likadant som när man var nyförälskad, men någon sorts gnista borde vi väl lyckats ha behålla?

• Svar på tråden sexlivet efter 10 år tillsammans
  • Sunflower

Champagne, räkor och jordgubbar

Nä, det handlar för oss om att lyxa till det mitt i veckan, mitt i den grå vardagen så bubblar det plötsligt av fina underkläder, champagne och härlig kärlek

Ofta blir det så att man hamnar i soffan, stirrandes på tv:n istället för varandra (eller att en häckar framför datorn) . Ändra på det!

Ta en dusch tillsammans, tvåla in varandra. Tänd massor av levande ljus, om ni har barn, lämna bort barnet en kväll, gå ut och ät, klä er fint, en god parfym, en överraskningspresent, och ett långt givande samtal.

Men framför allt... gör det inte till nåt tvång att ha sex efteråt, när ni mätta och belåtna känner att ni "borde" ha sex. Var isåfall nära varandra. Kramas, håll om varandra och känn varandras hjärta slå. Och så somna gott tillsammans istället.

Ska tillägga att vi har varit tillsammans i snart 13 år och har en dotter på snart 1,5 år

• Anonym (erfaren)

Har som mest varit tillsamans i 23 år med samma och det var ett rikt sexliv till slutet!

• Anonym (10 år)

Hej , vi har varit tillsammans nu i 10 år har en tjej på 1 år en nästa på gång och vi har alltid haft ett bra sexliv. minst 5ggr per vecka. även som gravid. enda gången det inte blev något var efter förlossningen för den var mycket svår.
    det blir vad man gör det till.

• luns

Har hängt ihop dubbelt så länge, men känner igen mig. Vi har ett väldigt dåligt sexliv och har haft i många år... Kanske någon gång i månaden ibland ännu mer sällan.

Har pratat många gånger om det och är överens om att "vi borde bli bättre på det", men det är så lätt att falla in i gamla invanda mönster och som någon annan skrev fastna framför datorn eller tv:n.

Det är inte kul att vara den som får ta initivativet jämnt heller för att det ska bli något, man slutar till slut att försöka och det är inte heller bra.

• Family 5

11 år tillsammans, 2 stora barn... Och naturligtvis går det ju lite i berg och dalbana.. Men oftast inga problem så, ibland 1 gång i veckan ibland 4 ggr i vekcan.. beror helt och hållet på jobb och så.. Ibland har det tom gått 2 veckor innan vi tittat på varann.. Genom åren så har man ju köpt lite sexleksaker och experimenterat lite på varann.. Utforska världen lite... allså sexlivet så ska du se att ni kan få kul med varann igen..

• Anonym (jag)

Vi har varit tillsammans i 10 år och fått en nytändnig på vårat sexliv, bara sen ca 1 månad sen. Innan det hade vi sex ungefär varannan månad bara för att få det gjort.
    Nu har vi sex ca två/tre gånger i veckan och njuter massor. Vi har dildos och mycket glidmedel, massage oljor och nu har jag köpt ett sex spel vi ska spela.

• Malla3

Jag och min man har varit tilsammans i 9 år. har 2 barn på 8 och 6 och väntar det tredje. Har inga speciella knep. Allt fungerar bra fortfarande.Det klart kanske inte 4 ggr om dagen som i början men 2-4 ggr i veckan iallafall.Så har det varit under hela tiden även när barnen var bebisar. Man får inte glömma bort varandra tycker jag. Det är väldigt viktigt.

• Anonym

tyvärr är min man inte intresserad av vare sig sexleksaker, mysiga bad eller sexiga underkläder. Har försökt allt. 99 ggr av 100 slutar mina försök att förföra honom med att han antingen skämtar bort det eller får ett uttryck av obehag i ansiktet. Därför har jag i princip slutat med att ta initiativ.

När vi väl har sex är det mycket bra, båda njuter, men det går så långt mellan gångerna...

Blir så ledsen & uppgiven vid tanken på att resten av livet ska vara så här. Har så mycket lust i mig som jag aldrig får utlopp för.

• Anonym (Man)

Han kanske vill förföra dig istället?
    Han kanske behöver stimulans av det lite mer "manliga" slaget?
    Tända ljus, romantik och champagne kanske behöver bytas ut mot en annan miljö med mer påtaglig nakenhet, en p-film och lite tuffare tag?
    Försök tänk mer manligt!

• Anonym (..)

Här är det 6år och näst intill stendött. I vissa perioder är det de där rutinmässiga en gång i veckan utan att nån av oss igentligen lägger manken till, i vissa perioder är det helt tvärdött och nån gång ibland så tänder hon till och allt är himmelskt i nån vecka. Vet inte riktigt varför, hon har tappat lusten, jag har inte tappat lusten, men har precis som du tappat suget på att ständigt ta initiativ och få nobben, men med en dåres envishet så fortsätter jag, lite utav en ond cirkel antar jag. I övrigt är vi väldigt keliga och gulliga med varandra.

• Anonym

Bättre än någonsin förr! 10 år i januari, 2 barn och ett i magen.

• Good News

Visst gick det lite upp och ner under 20 år.
    Frekvensen varierade mellan 2 och 7 ggr i veckan.

Svar på tråden sexlivet efter 10 år tillsammans