• Aubergine

Jag behöver blöjtips!!

Jag har två smala tvillingtjejer som nu vuxit ur våra favoritblöjor Pampers storlek 2. Tyvärr fungerar det inte att fortsätta upp till Pampers storlek 3 då det konstigt nog inte finns kardborrmaterial på snibbarnas ovansida så att de fäster på varandra, dvs så att man kan knäppa dem omlot (detta finns både på storlek 1 och 2 men konstigt nog inte på storlek 3). När snibbarna inte fäster på varandra måste vi sätta dem på olika höjder och då hamnar blöjan på sniskan och dessutom blir blöjan för stor i midjan.

Jag har kontaktat Pampers och frågat varför det endast är kardborrematerial på ovansidan av snibbarna på storlek 1 och 2 men inte på storlek 3 men de kunde inte svara på varför utan endast att det är så det är. Mycket dåligt svar med andra ord...

Så snälla snälla, alla tips på blöjor med kardborrband på snibbarnas ovansida, för bebisar som väger 6,5 kg, mottages tacksamt!

• Svar på tråden Jag behöver blöjtips!!
  • Trasseltroll

Vi har en smalis här hemma och på henne funkar bara Huggies bra så vi kör på det! Vet många som inte gillar Huggies men det är ju bara att prova: )

• sandy76

Vi körde med Liberos blöjor på vår tös när hon var liten och smal. Testade även Willys egna blöjor och Bamboo som säljs på City gross.

• Khaleesi

Men, hur kommer det sig att barnen har vuxit ur storlek 2 om storlek 3 är för stor? Jag blir lite nyfiken.

• Aubergine
    Khaleesi skrev 2012-01-03 08:52:03 följande:
    Men, hur kommer det sig att barnen har vuxit ur storlek 2 om storlek 3 är för stor? Jag blir lite nyfiken.
    Dom har vuxit ur storlek 2 i och med att dessa ofta läcker på dem då blöjorna sitter för långt ner. Storlek 3 blir för stora just för att det inte går att knäppa snibbarna ovanpå varandra - de blir för stora i midjan så att bajset går upp i ryggen...
  • myamone
    Aubergine skrev 2012-01-03 08:43:30 följande:
    Jag har två smala tvillingtjejer som nu vuxit ur våra favoritblöjor Pampers storlek 2. Tyvärr fungerar det inte att fortsätta upp till Pampers storlek 3 då det konstigt nog inte finns kardborrmaterial på snibbarnas ovansida så att de fäster på varandra, dvs så att man kan knäppa dem omlot (detta finns både på storlek 1 och 2 men konstigt nog inte på storlek 3). När snibbarna inte fäster på varandra måste vi sätta dem på olika höjder och då hamnar blöjan på sniskan och dessutom blir blöjan för stor i midjan.

Jag har kontaktat Pampers och frågat varför det endast är kardborrematerial på ovansidan av snibbarna på storlek 1 och 2 men inte på storlek 3 men de kunde inte svara på varför utan endast att det är så det är. Mycket dåligt svar med andra ord...

Så snälla snälla, alla tips på blöjor med kardborrband på snibbarnas ovansida, för bebisar som väger 6,5 kg, mottages tacksamt!

Silvertejp   https://www.facebook.com/pages/G%C3%A5r-det-inte-att-laga-med-silvertejp-%C3%A4r-det-trasigt/300745597570
  • ElsaT

Pampers Baby Dry kan knäppas omlott (iaf dom jag har strl 4+) minsta strl 3 är för 4-9 kg.

• HeddaSophie

Pampers baby dry nr 3 kan som sagt knäppas omlott men läcker ändå upp ryggen på min tjej. Libero nr 3 håller tätt hos oss. Hon är också smal och väger 6,8 tror jag

Svar på tråden Jag behöver blöjtips!!