• eve82

Snälla e det någon som har ett svar?

Har kommit fram till att jag ej känner till de här med fertilitet och hur min kropp fungerar särskilt bra efter mina besök på FL.... Flera här på fl menar på att de ej har äl... HUR VET MAN DET?? Jag har regelbunden mens..men vad jag vet har jag inga "trådiga flytningar".. Kan man ha mens (regelbunden) trots att man ej har äl?? Jag o sambon har försökt bli gravida i ett o ett halvt år.. nada hände...men i november (05) hände det ++++++++ Men de slutade i MF! Vill ej att det skall ta lika lång tid denna gång så därför oroar jag mig för det här med ägglossningen....

• Svar på tråden Snälla e det någon som har ett svar?
  • Joffe

Inte lätt det där med ÄL. Du kan ju alltid testa med ÄL stickor så vet du säkert när du får ÄL. Har du regelbunden mens så är det ganska enkelt att räkna ut när ÄL bör komma.

Lycka till och synd att inte knytet fick stanna kvar sist!

• TheBlueRose

TS,,JA man kan ha mens regelbundet men inte ha någon ÄL alls..Det kan man kolla upp via ett blodprov hus din gynläkare..

Men det är öppenbart att du har ÄL då du blir gravid..
    Du har rätt att söka hjälp för en utredning efter 1år,,om ingen graviditet blir...

Men som det ser ut för dig just nu så skulle du nog "bara" få höra av din läkare att *du blir gravid ge det tid*...

• Cosette

Hej!
    Jag har samma svar som de andra om ÄL.
    Men jag vill bara berätta att jag också blev gravid "spontant" efter
    2 & ett halft år som tyvärr slutade i MF i v 12. 1 år efter utan resultat fick
    vi komma tillbaka för behanling. jag fick börja med pergotime för att
    stimmulera ÄL fast jag har regelbunden ÄL. Men trotts många ägg
    har det tyvärr inta blivit resultat! "konstigt" ska ta min redje & sista
    behanlingen i slutet av dena mån nästa steg är ivf.
    Det måste ha gått 2 år efter ett MF innan man får göra ivf.

Lycka till! kram.

• Pico

Bästa sättet att själv kolla om man har äl är att tempa. Tempen visar säkert om ett ägg har släppt eller inte och när. Kort kan man säga att tempen är låg från mens fram till äl och stiger direkt efter äl och är hög fram till mens då den sjunker igen. Efter ett par månaders tempande har du fått rätt bra koll på hur din kurva ser ut och ungefär när äl brukar infalla. Ett bra verktyg att använda är www.fertilityfriend.com

Lycka till!

Svar på tråden Snälla e det någon som har ett svar?