MENSVÄRK!
Någon som har riktigt heta tips på hur man blir av med mensvärk?! Eller lindrar åtminstone...
Har så sjuhelvetes ont nu, och varken ipren eller alvedon hjälper (vilket de brukar göra)
Någon som har riktigt heta tips på hur man blir av med mensvärk?! Eller lindrar åtminstone...
Har så sjuhelvetes ont nu, och varken ipren eller alvedon hjälper (vilket de brukar göra)
Jag åt diklofenak och rörde på mig mycket, det hjälpte för mig
För mig funkar det att lägga sig i fosterställning med någonting varmt, annars ut och gå, funkar för en del :)
Rör på dig! Jag försöker att inte ta för mycket tabletter...brukar göra som ovanstående och ta något varmt på magen! Har du ingen riskudde så koka två stora potatisar och vira in i en kökshandduk:)
Jag brukar fylla en 2 liters coca-cola perflaska med varmvatten och trycka mot magen, skööööönt.
Tack för tipsen! Har fått höra 1000 ggr att det är bra att röra på sig, men usch vad jag inte är sugen på det. Tvivlar på att det blir bättre av det för mig... orkar inte ens ta mig upp ur soffan. Får dessutom sån hemsk värk i benen vid mensvärk så någon promenad skulle jag inte klara :P
Köpte en värmedyna på Clas Olsson.....ÄLSKAR DEN.
Har den i sängen eller i soffan...ja där jag är....ligger på den eller har den bakom rygenn.
Den, massage och Ipren funkar för mig....=)))
Ps. Ett långt kokhettbad är inga fel heller =))) Gärna med ett glas rött eller en drink på badkarskanten...ja det förgyller i allafall.
NAPROXEN hjälpte mig. Går att köpa receptfritt på apoteket numera. Kombinera med paracetamol (ex Pamol, Panodil, Alvedon).
Och värme, värme värme.....
TENS-apparat! Funkar hur bra som helst, när jag hade värst mensvärk brukade det räcka med att jag använde den i typ en halvtimme så fort jag började känna nåt.
Rocky 79: vad är det du använder? Tar i mot alla tips ja får har så fruktansvärt ont i inget hjälper:(
Googla på det, är som en liten apparat med elektroder som man fäster på magen. Här kan man få prova ut en via sjukgymnast.
Säger som flera ovanstående
: tens!!