• ebben

hjälp! tog ett p piller för mycket!?

Vad gör man?? har inte glömt nåt ,det vet jag,men det var så konstigt o jag trodde det var onsdag idag? o hade ju tisdagens kvar!
    Konstigt tyckte jag .o tänkte att jaha då HAR jag väl glömt ett ändå-så jag tog så klart tisdagens OCH onsdagens p piller(nevoletta) då jag var så säker at tdet var onsdag?!
    Vad gör jag nu då?? VAD gör jag imorrn?
    Tar inget eller tar nästa? HJÄLP!! går ju inte få tag på vårdcentralen heller. de har bara telefonkö så de ringer upp,men alla tider är fulla,så jag får inte tag på nån   

• Svar på tråden hjälp! tog ett p piller för mycket!?
  • mamma till tre busungar

Jag kan inte tänka mig att du behöver vara orolig. Vad är du rädd ska hända? Jag tror att du ska fortsätta ta som innan dvs fortsätta ta imorgon. Vill du ha kvar samma "schema" så kan du ju kanske hoppa över morgondagens men skydda dig då ett tag på annat sätt också för säkerhets skull.

• ebben

oroar mig mest över hur jag ska fortsätta.
    tror ej det är farligt att ha tagit två nu.......
    så jag ska ta ett imorrn med menar du.....det kanske är bäst...för mig spelar det ingen roll vilken dag jag börjar o så.  

• Hillbilly

Fortsätt som vanligt... Ingen fara! Det enda som händer är att kartan tar slut en dag tidigare och det är ju inget farligt!

• ebben

nä,precis...men jag fixar inte detta!!!skitskumt när man aldrig vet vad det är för dag!!

• mamma till tre busungar
    ebben skrev 2012-01-03 13:29:03 följande:
    oroar mig mest över hur jag ska fortsätta.
    tror ej det är farligt att ha tagit två nu.......
    så jag ska ta ett imorrn med menar du.....det kanske är bäst...för mig spelar det ingen roll vilken dag jag börjar o så.  
    Om det inte spelar roll att du hamnar en dag annorlunda i cykeln så kör du bara på som vanligt!
  • kokos
    ebben skrev 2012-01-03 13:32:55 följande:
    nä,precis...men jag fixar inte detta!!!skitskumt när man aldrig vet vad det är för dag!!

men har du inte remsa att klistra på kartan med dagar på??
  • ebben
    kokos skrev 2012-01-03 13:53:23 följande:

men har du inte remsa att klistra på kartan med dagar på??

jo! visst är det en remsa.men vad gör det då jag tar fel på dag?? Visst var ju tisdagens p piller där,o jag trodde det var onsdag.Då gör ju inte remsan nån större nytta......
  • kokos
    ebben skrev 2012-01-03 14:13:48 följande:

jo! visst är det en remsa.men vad gör det då jag tar fel på dag?? Visst var ju tisdagens p piller där,o jag trodde det var onsdag.Då gör ju inte remsan nån större nytta......
    ha ha nä det är klart
  • Topcom
    ebben skrev 2012-01-03 14:13:48 följande:
    Men fortsätt bara som vanligt, sen klistrar du på rätt remsa med rätt dagar på nästa karta:)
  • Topcom
    ebben skrev 2012-01-03 14:21:27 följande:
    jo,tar ett imorrn med då.....
    ja, gör det! Det enda som händer är att kartan tar slut en dag tidigare än beräknat.
  • ebben

haha,kanske kan ha riktigt väldsamt med sex idag då haha,lär ju inte bli med barn!! hahaha

Svar på tråden hjälp! tog ett p piller för mycket!?