• Anonym (dum kanske)

Vad betyder ordet mupp?

Som rubriken lyder, vad betyder ordet mupp?
    Känns pinsamt att jag inte vet...

• Svar på tråden Vad betyder ordet mupp?
  • Anonym

mupp betyder väl typ lite annorlunda eller mot det efterblivna hållet... 

• 1638
    Frontline skrev 2012-01-03 14:11:41 följande:

Exakt vad jag skulle beskrivit det som...
  • Fenina

Nörd/Knasboll.
    Det beror ju på hur man använder det.
    Använder jag det som "negativt" så är det någon som är lite inavel/tappad.
    Positivt kan ju vara lite sött när någon man tycker om är tramsig som en "tönt" typ :) 
    Sen har vi ju mupparna som dykt upp i tråden redan! 

• Colisa

Antar att du känner till serien Mupparna. I andra fall brukar det vara slang för utvecklingsstörd.

• Anonym (dum kanske)

nog vet jag serien.
    inte direkt snällt att säga så, fast det är skämtsamt då, om det nu är slang för utvecklingsstörd.
    samma som med cp då!

• 1638
    Anonym (dum kanske) skrev 2012-01-03 14:58:11 följande:
    nog vet jag serien.
    inte direkt snällt att säga så, fast det är skämtsamt då, om det nu är slang för utvecklingsstörd.
    samma som med cp då!

Utv störd o CP är inte samma sak. Utv störd innebär ofta en begränsning... många med CP skada är högfungerande intellektuellt o har ingen begränsning i utvecklingen begåvningsmässigt...
  • Dr Mupp

För mig betyder mupp att man beter sig lite knäppt. Jag brukar säga att min shetlandsponny muppar sig när han gör knäppa saker som att tex försöka mucka gräl med ledatstoet i flocken som är dubbelt så stor som han. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Quexet
    Dr Mupp skrev 2015-03-04 12:45:52 följande:

För mig betyder mupp att man beter sig lite knäppt. Jag brukar säga att min shetlandsponny muppar sig när han gör knäppa saker som att tex försöka mucka gräl med ledatstoet i flocken som är dubbelt så stor som han. 

Perfekt förklaring, så används det ordet i min umgängeskrets också. Glad
Svar på tråden Vad betyder ordet mupp?