• 2Mama

Skrivbordsunderlägg? Skydda mattan?

Vi har en matta under vårt vardagsrumsbord där det ofta hamnar mat eftersom vi har en 7-månaders bebis och en 3-åring. Jag har sett att en del har stora skrivbordsunderlägg som skydd för mattan. Hörde att man kunde köpa sånt på IKEA men jag har sökt på deras hemsida och hittar bara mindre skrivbordsunderlägg. Någon som vet var man kan köpa stora? Eller har ni någon annan smart idé på hur man kan skydda mattan från matkladd?

• Svar på tråden Skrivbordsunderlägg? Skydda mattan?
  • Frontline

Varför inte ta bort mattan ett tag för, eller varför inte ha barnen vid köksbordet och äta för.

Har du en dyr matta så köp en billig och ha så länge som bara är att slänga sen...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • 2Mama

Tack för svar! Aha de kallar det golvskydd!
    Vi sitter även i köket men det är lite trångt plus inte lika mysigt där. Tror att vi vill ha kvar mattan oxå. Skyddar parketten mot märken från stolarna (de där "tassarna" är ju inte alltid att lita på).  

• kelaren

De kallas golvskydd för de är till för att skydda golven när man har kontorsstolar som rullar och kan repa golvet. Jag vet fler som har dessa under barnet när det är litet och det kommer mycket på golvet. Vi funderade också på detta trots att vi inte har nån matta under där barnet sitter.

• Frontline

Beroende på vad för golv ni har under så kanske man kan få tag i en snyggt mönstrad stuvbit av en vanlig linoleummatta och lägga istället..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Natulcien

Vi har ett sånt golvskydd under sonens stol vid matbordet för att skydda lönnparketten under. Funkar lysande. Och är väldigt lätt att torka av.

Svar på tråden Skrivbordsunderlägg? Skydda mattan?