Få barn under studietiden?
Jag lägger tråden i känsliga rummet då jag vill vara anonym.
Saken hör till följande.
Jag påbörjade min treåriga universitetsutbildning i Jan-11.
Jag och sambon är väldigt sugna på att försöka utöka vår familj. Det optimala hade självklart varit att studera färdigt, arbeta och sedan försöka bilda familj. MEN att behöva vänta 4-5 år till finns inte med på kartan. Att försöka bli gravid som nyexad känner jag inte heller riktig för då jag vill ut i arbetslivet och skaffa mig erfarenhet.
Därför planerar vi nu att börja försöka lite smått i vår och om det tar sig så skulle det betyda att vi förhoppningsvis får en liten i början av 2013. Jag har då hunnit läsa klart 4 av 6 terminer, vilket skulle kännas skönt då jag bara behöver gå tillbaka till de sista året. Jag planerar att vara borta ett år, dvs att jag tar ett studieuppehåll och hoppar in i klassen under mig året därpå. För så vitt jag förstått så är det väl tillåtet?
Min fråga till er är om det är någon som har erfarenhet av att just få en liten under er studietid? Hur fungerade det med ett studieuppehåll? Är lite orolig för att man ska tappa allt för mycket i studierna när man är borta ett år. Hur har det gått och läsa med ett småbarn? Erfarenheter/råd tack!