• Hey you

Mina läppar..

..har blivit helt förstörda. 

Har alltid använt lepsyl väldigt mkt. Nån dum grej som jag började med för många år sen som sen blivit ett beroende.  Det har funkat bra, har såklart fått torra och ömma läppar om jag inte använt nån smörja.

Nu de sista två veckorna så har de hänt ngt konstigt. Varje morgon när jag vaknar så är läpparna dubbelt så stora, svider och gör jätte ont, lite glansiga. Använder smörja som jag köpt på apoteket, (försvarets hudsalva hette den innan) Men läpparna är fortfarande ömma och svider. Mest mittpå och på insidan av läppen. Svider som fasen. Det kvittar hur mkt jag smörjer, det hjälper inte. Har testat vaselin och idomin salva med samma resultat. Idomin använde jag när jag hade munsår när jag va mindre och de hjälpte jättebra. Men inte nu.

Läpparna är inte fnasiga, utan lena och fina, lite svullna och lite rödare än vanligt. Vad händer med mina läppar? Vad ska jag smöra med?

• Svar på tråden Mina läppar..
  • viseversa

Kanske det är något ämne i produkterna du använder som du inte tål. komma på innehållsförteckningen om det finns något i som dom alla har gemensamt. Sen tycker jag du ska gå till en läkare också.

• roffe

Du ska nog gå till doktorn. Eller iaf kolla upp om du har nån allergi som gör att du svullnad sådär. 

• Hey you

Kan ju va så. Fast jag tycker att det är lustigt att de kommer nu isf. Kan de göra så?  Har ju använt smörja i så många år..Jag får kanske pallra mig till vc o får det kollat

• roffe

Innehållet i lypsylet/salvan kan ju ha ändrats genom åren :)

• holy shit

Vaselin och läppsyl ska du absolut inte smörja med, det är uttorkande och innehåller mineralolja. Försvarets hudsalva funkar bäst, men bara den gröna, iallafall för mig. Köpte också den nya, från typ Kronans droghandel, men den innehåller lanolin vilket inte fungerar för mina läppar.

• viseversa
    Hey you skrev 2012-01-03 16:40:33 följande:
    Kan ju va så. Fast jag tycker att det är lustigt att de kommer nu isf. Kan de göra så?  Har ju använt smörja i så många år..Jag får kanske pallra mig till vc o får det kollat
    ja man kan utveckla allergi helt klart. 
  • Rhoda Horswunce

Kan det vara något du ätit kanske? Ibland får man ju svullna läppar vid allergi.

• Hey you
    holy shit skrev 2012-01-03 16:42:33 följande:
    Vaselin och läppsyl ska du absolut inte smörja med, det är uttorkande och innehåller mineralolja. Försvarets hudsalva funkar bäst, men bara den gröna, iallafall för mig. Köpte också den nya, från typ Kronans droghandel, men den innehåller lanolin vilket inte fungerar för mina läppar.
    ja jag vet att lepsyl inte är bra. Vaselin har funkat bra innan. Ja den den gröna är toppen, nu är den nog vit och rosa tror jag.  Finns de ngt annat man kan smörja med.Tycker att bephanten (stavning?) för sonen rumpa är toppen, hoppas att de finns nån liknande som man kan smörja på läpparna
  • Hey you
    Rhoda Horswunce skrev 2012-01-03 16:45:56 följande:
    Kan det vara något du ätit kanske? Ibland får man ju svullna läppar vid allergi.
    Har inte ätit ngt som jag inte brukar äta..så nä de tor jag inte.
  • Anghammarad
    Hey you skrev 2012-01-03 16:35:14 följande:
     lepsyl 
    läppsyl
    Dagens konsumentupplysning: Det heter Lypsyl, inget annat. Tyst
  • Hey you
    Anghammarad skrev 2012-01-03 16:56:18 följande:
    läppsyl
    Dagens konsumentupplysning: Det heter Lypsyl, inget annat. Tyst
    haha..du tack för den, satt och funderade på hur det egentligen stavas, kom inte på så jag körde på mitt sätt. Men nu vet jag
Svar på tråden Mina läppar..