• Amarre

    Byta abonnemang trots bindningstid

    För ett år sedan skaffade jag en mobil med 18 månaders abonnemang, är bunden i 6 månader till med detta. Men nu måste jag byta mobil! Den enda lösningen för att byta mobil just nu är att betala det jag har kvar att betala, men det blir dyrt, att betala 6 månaders abonnemang som jag inte ens använder. Lite knepig situation! =/ Var inne på Mobilizera här om dagen och då fick jag höra att man kan "frysa" abonnemanget jag har nu, med andra ord så måste jag ha den nya mobilen i 24 mån (i ett nytt abonnemang) och sedan använda mitt nuvarande abonnemang i 6 mån. Trodde först att det skulle kunna funka men no way att jag har den nya mobilen i 2,5 år liksom. Vet ni något annat man kan göra? Blir väldigt dyrt att betala hela abonnemanget nu, och kan inte heller behålla mobilen jag har nu av flera anledningar :S

  • Svar på tråden Byta abonnemang trots bindningstid
  • inze

    Kan du inte skaffa nån billig ersättningstelefon och använda i 6 månader istället för att betala för ingenting?

  • Zileah

    Skaffa en billig telefon i 3 månader. Efter tre månader har du en uppsägningsperiod. Där kan du byta operatör eller skaffa nytt abonnemang.
    När jag hade 24 månaders så gick min telefon sänder efter ett år. ironiskt nog efter garantin var slut också.
    Jag köpte mig en ny efter nån månad och lånade en fram tills dess att jag hade råd. Det vart en billig på 900 kr som jag visste jag skulle nöja mig med till abonnemanget tog slut.
    När jag hade tre månader kvar sa jag upp det och behövde bara betala slutsumman för telefonnen på 80 kr.
    Detta var ett Abonnemang hos tre för 99kr/mån med telefonen gratis.. När jag hade sagt upp det och begärt slutfaktura, flyttade jag över nummret till halebop kontant. Det fungerade alldeles utmärkt. Ingen extra kostnad och inget extra abonnemang.

    Skaffa en extra telefon. Nån billig finns det säkert nu när det är rea.
    Det är mitt bästa tips. Annars blir det dyrare i längden.

  • Amarre
    Litenåfin skrev 2012-01-03 19:30:27 följande:
    Vilken operatör?
    Tele2! Tack för era tips, uppskattar det. :) Ska prova!
  • Amarre
    Anghammarad skrev 2012-01-04 11:20:28 följande:
    Varför måste du byta telefon? Har den gamla gått sönder?
    ja, men den går inte att laga. den har varit inne på lagning flera gånger, har bytt en massa grejer med den, uppdaterat den osv. inget hjälper! man kan få en ny mobil (har nu en xperia) men har inte varit nöjd med någon av mina sony ericsson-telefoner, så en ny sony ericsson vill jag inte byta den mot. tror inte man kan byta sony ericsson mot en iPhone (som jag vill skaffa) heller...
  • Anghammarad
    Amarre skrev 2012-01-04 14:10:21 följande:
    ja, men den går inte att laga. den har varit inne på lagning flera gånger, har bytt en massa grejer med den, uppdaterat den osv. inget hjälper! man kan få en ny mobil (har nu en xperia) men har inte varit nöjd med någon av mina sony ericsson-telefoner, så en ny sony ericsson vill jag inte byta den mot. tror inte man kan byta sony ericsson mot en iPhone (som jag vill skaffa) heller...
    Fast är inte det smartaste du kan göra att ta emot en ny och använda den till bindningngstiden går ut?
  • mammassnosa

    Med Tele2 kan man binda om abonnemanget tre månader innan bindningstiden går ut och få ny telefon. Vad har du för abonnemang idag? Man kan också teckan ett nytt hos Tele2 med nytt nummer som är det billigaste med telefon och sen säga upp det gamla när det går ut eller flytta numret då :)

Svar på tråden Byta abonnemang trots bindningstid