• BlueBlue

Min bebis är röd i ljumskarna! Vad göra?

Hon är 3 månader och är röd i ljumskarna samt att det luktar lite "illa". Vad kan man göra åt det och vad är det för något?

• Svar på tråden Min bebis är röd i ljumskarna! Vad göra?
  • Kickans mamma

Kroppspuder och håll rent funkar kanon hos oss

• Setta

ja samma här.. jag tvättar oftast m vatten och baby bathoil och sen torkar jag torrt och pudrar m puder som jag "smörjer" in... alltid mjuk o len.

• sheeba

Zinksalva använder vi tycker det är bäst har gjort det sedan han var liten och rodnaden försvinner nästan direkt. mna får ju torka efter varje blöjbyte och sätta på tills det är helt bra. Han har aldrig varit röd en hel dag utan som sagt det har försvunnit.

Indominsalva är också jätte bra men zinksalvan funkar bättre för oss.
    Jag gillar inte puder har aldrig gjort vet inte varför men det käns bättre att smörja in i huden istället för det ska ligga på.

• Ylva

Jag tyckte alltid att salvan Inotyol var så bra när mina var små. Se upp för den kan fläcka lite och så luktar den lite skumt. Men effektiv, verkligen!!

• Setta

jag har inte varit för salva.. det blir ju ett kladdigt lager som ligger där hela tiden.. huden e aldrig torr.
    Med puder så blir där inget som ligger där.. jag lägger inte ett lager utan pudrar o sen "smörjer" jag runt det tills det e borta o huden e helt torr... o så luktar det gott

Men smaken e som baken

• sheeba

Ylva> Ja just det den glömde jag den är super, men den är lite trögflytande eller vad man ska säga, svår att smörja ut. men den är super

• sheeba

Setta> Om mna tar en klick på handeryggen på sig själv så kan man smörja mycket lättare och smörja in lite i taget så det verkligen går in i huden
    Men jag förstår att puder är lättare för det ligger ju där bra ganska så snabbt
    Men det är ju så olika man tar ju det som funkar och gillar såklart

• fridanumberone

det är ju hudrester och sånt där, samma som blir i halsvecken och under armarna om man inte ser upp. Tvätta med vatten, torka ordentligt och smörj med inotyol är mitt tips.

• Mumin

Inotyol stänger bara in huden tycker jag. Vi använder bara puder eller babyolja, olja funkar bäst.

• BaraLinda

Håller med ovanstående: zinksalva är super bra!

Svar på tråden Min bebis är röd i ljumskarna! Vad göra?