• Eyleen

Tips på "blöj-bytar-nattlampa"?

Efterlyser lämplig lampa att ha i badrummet, även i sovrummet, vid nattligt blöjbyte. Har så starka lampor i badrummet och skulle önska mer dämpad belysning. Pga knepig konstruktion är det svårt att montera dimer.

Någon som har nåt tips? 

• Svar på tråden Tips på "blöj-bytar-nattlampa"?
  • stingrocka

Japp, vi har en nattlampa från Clas Ohlson, den är jättebra!! Den går igång av sig självt när det blir mörkt och tänds när det blir ljust..

Vet inte vad den heter men det är en LEDlampa för ca 50-70kr, och den sätts direkt i vägguttaget! Köp den!!

• nyfiken0201

Jag har använt små batteridrivna ljusslingor, har funkat jättebra, då man kan lägga, hänga sätta dem vart man vill.

• DuTrorAttDuVet

nu kommer jag inte ihåg vilken kedja jag såg det på (halens, ellos eller cellbes kanske?) de har iaf små lampor med sugplopp (man kan ha dem under vatten) som går på batterier. Finns säkert liknande hos ex claes olsson, de ger iaf mysigt sken och går att sätta nästan vart som helst :)

• La Lola

I badrummet kan det räcka med att ha nån lampa utanför tänd (vägglampa tex).

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Limited Edition

Vi brukade öppna luckan till torktumlaren. Vi hade den ovanpå tvättmaskinen och det gav ett behagligt sken. Så om man har torktumlare med sådan funktion så är det ett tips, annars blir det en lite väl dyr nattlampa

• Eyleen

lilla Smulan: låter väldigt smidigt. Ska kika efter den!

La Lola: Där vi bodde tidigare kunde vi använda "din" metod. Funkar tyvärr inte i vår nuvarande bostad pga planlösningen. 

• stingrocka

Personligen tycker inte jag att IKEAs är lika bra som Clas Ohlson, den måste hålla på o laddas och rätt va det är tar batteriet slut..

Vi har testat många nattlampor men just denna vi har nu,, är så smidig just att man sätter den i uttaget och behöver inte tänka på det mer eftersom den sköter sig själv..

(nej, jag jobbar inte på clas ohlson) Flört

• Eyleen

Limited Edition: Lyxigt! Flört Tyvärr har vi inga såna funktioner på våran torktumlare.

Svar på tråden Tips på "blöj-bytar-nattlampa"?