• theven

13-åring som barnvakt?

Hej, Hej!

Jag har en fråga åt föräldrar där ute...
    Jag är 13 år gammal och vill sitta barnvakt
    Jag känner nästan ingen som har småbarn, därför kan jag inte sitta barnvakt åt någon som jag känner.

Nu till frågan;
    Skulle ni låta mig sitta barnvakt åt era barn? Jag är väldigt mogen för min ålder, har bra betyg i skolan och kan laga lätt mat. Jag är tillgänglig på vardagseftermiddagar och även på många lördagar och söndagar.
    Jag är van med barn. Jag har syskon och små-kusiner (små-kusinerna bor inte längre i Sverige). 

Skulle verkligen vilja ha svar från föräldrar.

Tack så mycket! Glad 

13-årig barnvakt
  • Svar på tråden 13-åring som barnvakt?
  • La Lola

Bara om jag kände dig väl.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • theven

Jag vill självklart även ha svar från andra, absolut  INTE BARA föräldrar Flört

• theven

@La Lola

Okej, det förstår jag! Skulle nog också vilja känna barnvakten lite (om jag hade barn).  

• Teskedsmamman

Svårt att säga, jag hade tagit hem dig och låtit dig umgås med barnen och sedan börjat med korta stunder.

Om jag ser att det du skriver stämmer så visst, det skulle jag absolut göra. 

4-barnmorsan ☆ www.teskedsmamma.se
  • timoa

(nu är jag inte i behov av barnvakt , fattade inte om du var ute efter jobbkontakter eller huruvida man som förälder känner sig trygg med en 13årig barnvakt?

jag har 2 små (3år resp 3mån) & skulle isåntfall först träffa dig & gå på känslan.
    om du verkade mogen & intresserad av mina barn skulle du få vara barnvakt, men bara när jag själv är hemma.
    iallafall när de är så små som mina. Du skulle kunna läsa sagor/gå till parken mm med 3åringen så hade jag 3mån babyn. det är otroligt avlastande när man får hjälp med det ena barnet.

lycka till!

• Majsan70

Nej en vilt främmande människa hade inte fåt vara barnvakt till mina barn. Men i övrigt så litar jag på mina barn men inte på någon annans i detta fallet.

• Cicek
    Teskedsmamman skrev 2012-01-03 20:19:31 följande:
    Svårt att säga, jag hade tagit hem dig och låtit dig umgås med barnen och sedan börjat med korta stunder.

Om jag ser att det du skriver stämmer så visst, det skulle jag absolut göra. 
    Samma här.

Jag var 12 när jag började sitta barnvakt, nu i efterhand fattar jag inte att föräldrarna vågade lämna mig ensam hela kvällar med deras barn! Jag gjorde ett bra jobb och var mogen för min ålder, men det är väl mer risken att det kan hända något speciellt som en 13-åring inte vet hur man ska hantera. Det är ju lätt som vuxen att få panik om en olycka är framme...

Sen beror det lite på åldern på barnet också. Min son är snart 6 så det vore lättare än med en bebis! Men jag förstår om du har svårt att få jobb, för det är många som vill ha barnvaktsjobb, så det finns många att välja mellan och då väljer man ju inte i första hand en 13-åring.. Lättare om det är någon du känner, som vet hur du är.
  • hysteria

Hade jag fått lära känna dig och sett att du fungerade med barnen så hade du iallafall fått passa 4-åringen kortare stunder, inga hela dagar. 

Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • Sanningsdan

Min son, snart 13 år, får vara hemma med 1-åriga dottern medan jag handlar eller dyl. En eller två timmar kanske det har varit frågan om. Skulle inte låta någon annan i hans ålder passa henne och särskilt inte någon som jag inte känner väl.

Svar på tråden 13-åring som barnvakt?