• Anonym (Sebbe17)

Fråga om att pulla och kvinnans orgasm

Hej, jag undrar om jag kan få tips om hur man pullar en tjej. Så klart olika från fall till fall, men jag verkar urusel på det. Om jag pullar min tjej för att hon ska bli blöt och ha det skönt så tar hon bort min hand ganska snart, förmodligen för att det är mer obehagligt än skönt.

Jag brukar göra ungefär som jag har sett tjejer onanera på porrfilm, dvs lägga större delen av handen över blydgläpparna och gnugga/massera ganska fort och växelvis stoppa in ett finger i slidan samtidigt som jag slickar på hennes bröst. Jag gör inte misstaget att gå direkt på klittan med ett finger för det är obehagligt för dom flesta har jag läst.

Alla tips tas tacksamt emot.

Sen undrar jag även om tjejer förväntar sig att alltid få orgasm. Dvs ska man använda handen tills hon kommer varje gång, eller räcker det ibland/sällan?

I min biologibok från nian står det att pojken kan använda handen eller penis för att smeka flickan till orgasm. Det står alltså kan men inte ska och i sådana fall hur ofta.

Själv skulle jag dö av frustration om jag inte fick spruta varje gång jag har sex, men det är kanske inte samma sak för tjejer?

Ifall man ska använda handen ska man göra det då innan eller efter man kommit själv? 

OBS jag vågar inte fråga henne själv av rädsla för att verka oerfaren. Hon är min första tjej men jag är inte hennes första kille 

• Svar på tråden Fråga om att pulla och kvinnans orgasm
  • Anonym

Jag brukar alltid säga, börja i en annan ände om det inte funkar riktigt och hon tar bort handen. 
    Det handlar om att bli avslappnad först. Kyssar på halsen, massera varann o så.

Vad jag minns från min ungdom var att jag ibland kunde ha svårt att slappna av o koncentrera mig, o då tog jag bort hans hand direkt. Men med ett bra förspel kan allt hända och efter det blir det nog lättare om hon haft det riktigt skönt de första gångerna.
    Min första kille var bra på de där med förspel och efter det behövde han bara nudda i mig så kasta jag mig på han som en vildkatt :P 

• Slats
    våga fråga hur hon vill ha det. be henne berätta när något är obekvämt eller när hon tycker om en viss grej. kanske kan du se på när hon onanerar själv och lära dig lite av hennes teknik. klitoris har en kappa som man kan lägga fingret på för att undvika att komma direkt "på" klitoris. (föredrar personligen sådan stimulation i cirkulära rörelser) bra att ha i åtanke att alla tjejer inte kan komma från endast penetrering, utan också behöver stimulation på klitoris. kolla upp g-punkten också, den kan vara kul att komma åt.
  • Anonym
    Slats skrev 2012-01-03 20:46:44 följande:
    våga fråga hur hon vill ha det. be henne berätta när något är obekvämt eller när hon tycker om en viss grej. kanske kan du se på när hon onanerar själv och lära dig lite av hennes teknik. klitoris har en kappa som man kan lägga fingret på för att undvika att komma direkt "på" klitoris. (föredrar personligen sådan stimulation i cirkulära rörelser) bra att ha i åtanke att alla tjejer inte kan komma från endast penetrering, utan också behöver stimulation på klitoris. kolla upp g-punkten också, den kan vara kul att komma åt.
    tummen upp  - #1
  • Anonym (bambam)

Du har mycket att lära. Och det är absolut inget fel med att vara oerfaren. 

Mitt råd till dig är att glömma det du har sett på film. Ha inställningen att alla tjejer gillar olika saker. Försök att "lära känna" hennes njutning. Du kan lära känna hennes njutning genom att utforska hennes kropp med din mun och dina fingrar. Smek försiktigt i början. Lyssna hela tiden in hennes kropp, hennes rörelser och hennes andetag. Du kommer att märka om hon tycker det är skönt. Fokusera inte på hur du håller handen eller fingrarna - fokusera istället på hur hon ser ut att njuta när du "testar dig fram".

Avslutningsvis, det är inget fel att fråga om det är skönt eller inte. 

• Josse112

Jo, det är samma sak för tjejer angående att spruta/komma dvs de flesta vill komma vid sex.

Måste säga att din beskrivning av pullandet inte lät så lockande... testa istället att försiktigt smeka din tjejs mage och låt fingrarna sakta leta sig ner mot låren och dess insidor (uppvärmning) i omväxlande smek och cirkelrörelser. Sedan stryker du försiktigt, försiktigt med lätta fingrar på utsidan av blygdläpparna och väntar på att hon ska hinna bli våt innan du försiktigt låter ett finger glida fram och tillbaka i den nu fuktiga "skåran". Sedan är det dags för ett finger att långsamt föras in och ut i slidan (rör du fingret långsamt är det lättare för tjejen att knipa om fingret och riktigt känna det mot slidans väggar) sedan är det dags för nästa finger (slidan har hunnit bli både fuktig och svullen) och det är nu dags att öka tempot i pullandet i takt med upphetsningen.Pressar du med fingret uppåt och mot den främre slidväggen ungefär 5 cm in i slidan så finner du en svampig yta (bakom vilken G-punkten sitter)att stimulera genom en "kom hit" rörelse med pekfingret. Vet du att din tjej känner sig bekväm med att bli smekt runt stjärten och även du tycker om det kan du göra det också, eftersom det i alla fall på mig ökar upphetsningen. Om du koncentrerar dig på att bara pulla din tjej, så är det nog bäst om hon får smeka sig själv på klittan under tiden eftersom inte alla tjejer kan komma enbart av vaginal stimulering :D

Annars får du ta hjälp av tungan att stimulera klittan med samtidigt som du pullar...  

• Josse112
    Slats skrev 2012-01-03 20:46:44 följande:
  • Anonym (-__-)

Sebbe, det verkar som du e på rätt spår i alla fall. Att du är orolig för att inte tillfredsställa henne och vill att hon ska ha det lika skönt är inget alla killar verkar ha fattat.

Ja, som du säger är det ju individuellt vad man gillar och inte. Vi tjejer är kanske lite mer "trögstartade" än killar. Om hon är det så är förspel den bästa investeringen. Lite romantik, kyssar, smek, massage och närhet. När du sen tar på henne så var mjuk och försiktig. Att smeka runt och "teasa" är en vinnare! Sen kan det vara obehagligt att bara bli pullad rätt upp och ner om man inte är tillräckligt våt. Använd lite saliv! Även på klitoris... Allra viktigast tror jag nog är att du tar lite mod till dig och frågar henne, eller pratar om det. Jag VET,  det känns jobbigt, men jag kan LOVA att hon kommer uppskatta det! Man behöver ju inte säga "jag vet inte hur man gör det här", utan man kan ju lägga upp det tex "visa mig vad du gillar...ta min hand"  eller fråga när du smeker om hon gillar det... (lite dirty talk är ju också en trigger!)

• Anonym

Jag vill inte bli smekt pang på på en gång utan först lite kel & smek över hela kroppen, insidan av låren upp mot könet.
    Lite retad med smekningar på/kring blygdläpparna för att sedan få klitorisstimulans.
    Jag vill INTE bli smekt direkt på klitoris, men runt om med varierande tryck och hastighet.
    Vill inte ha några fingrar inuti förrän jag är rejält våt, annars gör det ont.
    Mannen pullar omväxlande in & ut, rör fingrarna inne i mig, stimulerar g-punkten.
    Jag får inte alltid orgasm av pullandet enbart utan brukar ibland behöva klitorisstimulans samtidigt.
    antingen stimulerar mannen med tummen samtidigt som han pullar eller så smeker jag själv klitoris.

Hos oss är detta en del av förspelet, utan det gör själva samlaget ont.
    Så jag får alltid orgasm först, sen får jag oftast flera under samlaget också.
    Jag förväntar mig inte orgasm varje gång, ibland är jag för trött eller bara märker att det inte kommer att funka, men upphetsad/våt blir jag ändå.

Jag tror att du ska satsa mer på klitorisstimulans & kyssar/smek över hela kroppen.
    Att hon ska vara upphetsad & ordentligt våt är en självklarhet varje gång.
    Kanske oralsex om ni gillar det.
    Själv föredrar jag handstimulans, men det är ju så olika vad man föredrar.

Jag tycker inte att du ska vara rädd för att fråga henne. Alla gillar olika & ska du få veta vad hon gillar är kommunikation a & o.
    Be henne visa hur hon vill bli smekt eller fråga henne medan du smeker om det är skönt.

• Anonym (frugan)

Håller med någon som skrev innan: Glöm det du ser på film!
    De flesta vispar runt som en elvisp, både med handen och munnen och gör definitivt med skada än nytta.

Fråga om du törs.
    Alternativt be henne visa hur hon brukar göra och gör likadant.
    Munnen/tungan är oftast mycket mjukare och känsligare än handen/fingrarna=bättre.

Annars är det rätt bra att göra det lätt, inte hårt, och hyfsat sakta. Penetrering-visst-ett finger som liksom vinkar "kom hit" med fingret. Retar uppåt och framåt på insidan. behöver alltså inte stötas in och ut så mycket eller hårt.

Mitt sexliv tog riktig fart efter 10år med samma man, då började vi ta sexlivet vidare och vågade prata om hur vi ville ha det och så så du har framtiden för dig  

• studentbruttan29

Glöm allt du sett på porrfilm. Är inte kul att bli behandlad på det sättet. 

Du måste våga fråga hur hon vill ha det, även om det är via sms isf. Våga säga att du inte vet så mycket.
    Bästa sexet har jag haft med de som vågat fråga, för alla tjejer är olika.

Svar på tråden Fråga om att pulla och kvinnans orgasm