• LinaTed

När boka tid för RUL?

Jag är iofs bara i vecka 11 men jag undrar när man ska boka tid för rutin ultraljudet? Här görs det rätt tidigt, innan vecka 20, jag har två barn och fick göra ul i vecka 16 med dom så det är väl kanske dags att boka tid om de är fullt?
    Kommer inte ih¨g vilken  vecka jag va i när jag bokade med de andra två..

Visst är det jag som ska ringa å boka? inte min barnmorska?

Måste jag vänta på att jag vait på inskrivningen som är på torsdag nästa vecka eller kan jag ringa innan?

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Edwin 101112♥
  • Svar på tråden När boka tid för RUL?
  • J N

Där jag bor får man en remiss av sin bm sen får man en kallelse till RUL i brevlådan :)

Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Nicolas*2011-2011♥Bebis 2012♥
  • Mörksuggan

Här får man en kallelse hem. Inget som man själv bokar. Men det kanske är olika i olika landsting.

• LinaTed

okej fast en av mina vänner som också är gravid fick ringa själv....kanske är olika. Men då väntar jag nog till inskrivningen

• Pinkflower880

Här får man papper vid inskrivningen och sen ringer man och bokar själv.

• september0809

Här får man ringa och boka själv efter inskrivningen hos bm

• LinaTed

Vilken vecka brukar man ringa å boka tid då? Kommer va i vecka 12, nästan 13 när jag ska på inskrivning nästa vecka.

• Muminstjej

Här skickar bm en remiss och så får man en kallelse hem sen.

• Lovisa09

Här i Jönköping ringer man själv! Brukar vara runt v 19 har jag för mig! Ring några veckor innan!

• Hallonmusen83

Min bm fixa de jag fick tiden i handen , förra ggn fick brav hemskcikat me en tid

Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • EnaLena

jag satt med min bm på mvc och bokade in en tid som passade mig i ett schema på datorn som var kopplat till sjukhuset - såå smidigt. med min son fick jag nog en kallelse har jag för mig.

Svar på tråden När boka tid för RUL?