leker i sängen vid nattning
har en 19 månaders tjej som vi inte får att sova själv vi ska ligga/sitta med i sängen och det kan ta upp mot 2 timmar innan hon somnar. Då är det som bäst dvs om hon ligger kvar utan att leka hon slänger sig i sängen eller smiter ut och det är super kul när vi säger till eller hämtar tillbaka in i sängen. Det spelar ingen roll om hon sovit på dagen eller ej det är lika om jag lägger henne 19 eller 21.
Hon har en vanlig enkel säng då lillasyster har spjälsängen nu, i kväll brast det för mig och jag gick ner efter att ha lagt henne ner när hon ställt sig upp mååånga gånger så hon fick skrika 5 min gick sen upp och när hon stälde sig upp gick jag ner gjode så ca 4 gånger då la hon sig och låg stilla ca 30 min senare sov hon så pass att jag kunde gå men det känndes inte bra, Det enda stället hon somnar på relativt fort är vår säng men att låte henne somna in där för att sen bara upp henne går inte snart (är gravid igen) och pappan jobbar borta sen är jag tveksam till att vänja henne vid att sova hos oss men vill inte få ett otryggt barn känner mig vilsen i det här.
Vill inte ha ett barn som står och är ledsen för att jag går, samtidigt så förstod hon eller så trötta skrikandet ut henne.........och sover hon i vår säng så kan det bli en långvarig vana + inte det bästa för 2 trötta små barns föräldrar man behöver lugnet på kvällen.