röd nyans, hårtoning, hårfärgning etc...
Hejsan tjejer!
Jag tänkte fråga er, som säkert har lite erfarenhet av färgning utav håret.
Jag vill INTE ha rött hår, men vill gärna ha en röd aktig ton i mitt naturligt bruna hår. Är så förbaskat trött på mitt hår och tänkte att en ny frisyr och lite färgning kanske skulle pigga upp det.
Om man köper en röd toning, och man har brunt hår(jag har nästan exakt samma färg som färgen chokladbrun på hårförpackningarna). måste man först blondera håret för att toningen ska fästa?
Har aldrig färgat håret förut... så har ingen direkt koll på det här med färgning och toning... vad är skillnaden mellan de två? kollade runt lite på nätet och nyansen som är på förpackningen av: Brillance hårfärg, Ädelhogny 876, är ungefär den hårfärg jag vill ha, Lorelal Paris 360 Cerise Noir är också den typ av nyans på håret jag vill ha.
jag kanske ska köpa en röd färgning istället? Vilka märken är bra?
vad tror ni blir bäst, färgning eller toning? jag vill alltså INTE ha rött hår, utan jag vill ha en röd nyans i håret.
sen också, färgning och sådant sliter ju mycket på håret, så vad för typ av hårinpackningar och liknande bör jag köpa? Tips på några bra märken eller tips(recept) på egna hårinpackningar man kan göra?
Tack på förhand!