• Idun

Fick vi ett bra pris på den orientaliska mattan?

Vi har funderat över och önskat oss en matta att ha vid soffgruppen under en lång tid utan att hitta något vi vill ha. Vi har drömt om en persisk matta men insett att de är alldeles för dyra.

Såå... idag skulle vi gå på systemet och går på vägen förbi en mattaffär som håller på att auktionera ut sitt sortiment pga konkurs. Vi gick in för att kika och insåg att mattorna såldes för vad vi antar är skampriser. Vi kände paniken växa lite eftersom vi insåg att det faktiskt var läge att slå till. Så vi bjöd på en matta vi gillade. Den är från Iran och har "trädgårdsmotiv". 6 kvm stor. Auktionsförrättaren sa att priset i bu´tiken hade varit 42 000. Vi ropade in den för 6 500 + moms. Vi älskar mattan men efteråt kände vi oss ändå lite överrumplade eftersom vi inte alls tänkt köpa någon matta idag.

Jag undrar nu om det är någon som kan nåt om orientaliska mattor? Vad tror ni, har vi gjort en bra affär?

• Svar på tråden Fick vi ett bra pris på den orientaliska mattan?
  • väntar o längtar

Kan absolut ingenting om orientaliska mattor men jag säger så här: Känner ni att 6 500 kr för en matta till er soffgrupp är bra så ÄR det ett bra pris.

Det allra viktigaste är ändå att man är nöjd med både pris och produkt och det låter dessutom som om ni gjort ett kap om auktionsförrättaren sa så.

• Idun

Jo, anledningen till att vi kände oss lite osäkra efteråt var att vi bjöd som sagt 6 500 men visste inte att det tillkom moms. Så i slutänden blev det drygt 8000. Mer än vi tänkt alltså men frågan är om det fortfarnade var ett bra pris?

• angelcry

Det va ett jättebra pris för en äkta matta.

• Idun

Det var det va? Men som sagt vi har inte så mycket koll. Men det är kul att äga nåt man kan ha hela livet!

• Tiffi

Det var riktigt billigt för en matta från Iran....de kostar sällan under 10000

vi köpte vårt för nästan det dubbla ni betalade....

• angelcry

Superbra pris Stor va den ju me.

• Troll20

Vi har en ungefär lika stor som eran. Min sambo fick den i 30-års present o den kostade runt 10 000 kr. Vi fick höra att det var ett bra pris för en sådan matta.

En äkta persiskt matta håller lääänge.... Hela vår livstid plus att att min sambos dotter säkert kan ärva mattan. En matta för livet helt enkelt.

Svar på tråden Fick vi ett bra pris på den orientaliska mattan?