• wac

Disney on Ice Malmö

Har sen tidigare köpt 3 biljetter till Disney on ice i Mamö. Nu fick vi 2 biljetter i julklapp på bättre platser. Nu undrar jag om jag kan sälja de två sämre biljetterna och använda 3 olika biljetter för att sätta oss på de 2 bra platserna. Lillflickan är precis fyllda 3 år så tänkte att hon kan sitta i mitt knä.

Undanber all moralpredikningar, om att det inte är rättvist för de som köpt dyra biljetter.  

• Svar på tråden Disney on Ice Malmö
  • Mumu

Rättvist eller inte är väl skitsamma, det är klart att du kan sälja biljetter du inte vill utnyttja.

Det du däremot INTE kan göra är att bara använda två biljetter om ni är tre som ska gå. Oavsett om du har ett barn i knäet. Det säljs barnbiljetter till showen och då måste alla ha biljett. Bättre lösning är väl att bara en vuxen går med barnet om ni vill ha de bra platserna?

• Lucky

Du menar att en av er går in på en av de sämre biljetterna men att ni inte använder den platsen utan har barnet i knät, ja, det är
    Väl ingen som kan bestämma om ni ska barnet i knät eller inte bara ni har en varsin biljett när ni går in

• wac

Tack för svaret Lucky, det var så jag tänkte. Ser man på bloggarna så sitter treåringarna i mammas knät.

• Mumu

Ah, nu fattar jag hur du menar . Klart ni kan göra så. Så länge man har biljett måste ju barnet kunna sitta i knä om man vill.

Jag ska själv gå i Sthlm i helgen och gissar att våra barn kommer att sitta i knä en hel del.

• Havsluft

Det kan inte vara så att det finns olika "områden" på arenan där det krävs biljett för rätt "område" för att komma in? Så kan det ju vara ibland, dvs att det krävs en parkettbiljett för att över huvud taget komma in på parketten. Men om det inte är så, dvs om man bara visar upp sin biljett en enda gång vid själva entrén, så borde man väl kunna göra som du tänker.  

• diahak

Hej! Har du fått sålt dina biljetter? Jag är väldigt intresserad annars ...:)

Med vänlig hälsning, Diana

• Wazp
    Desa skrev 2017-01-19 19:15:36 följande:

Hej! Finns biljetterna kvar till salu?

Med tanke på att tråden är från 2012 så tror jag att föreställningen har varit
  • Gurkan25
    Desa skrev 2017-01-19 19:15:36 följande:

Hej! Finns biljetterna kvar till salu?

Tråden skapades 2012
Svar på tråden Disney on Ice Malmö