• Strumpemamma

Pcos. Hur får du bort ansiktshår?

Jag har massa ansiktshår som jag är osams med. Jag tycker inte att de hör hemma i mitt ansikte (överläppen, lite på hakan och kindbenen). Jag rycker och sliter med pincett och vax. Vad har du för knep?

• Svar på tråden Pcos. Hur får du bort ansiktshår?
  • ShutUp

Vax, raka, se upp för stubb bara :)

• Strumpemamma
    hahaha jaaa jag har inte vågat mig på att raka eftersom jag är rädd för just stubb . Undrar om nån kanske provat nån laserbehandling?
  • Knasten83

Jag blev skickad till mas (Malmö sjukhus) där de har lasermottagning. Vände mig först till kvinnokliniken som konstaterade min Pcos och bad dem om hjälp, då skickade de remiss till närmsta lasermottagning.
    Väl där smörjer de in med nån gel sen drar de med ljuset i etapper liksom, det bränner till sen tar de ett nytt område. Det känns, men är man van vid vaxning och epilering är det lugnt.
    Man får bara raka sig mellan behandlingarna för att alla strå ska komma fram.

• Strumpemamma

Detta låter ju lovande! Ska kolla upp vart jag kan vända mig. Tack för att du delade med dig

• Karriis

Epicare! Beställde en för 50 kronor inklusive frakt på tradera!
    Kan återkomma med resultat sen, dock är jag inte jättehårig!

• Strumpemamma
    Karriis skrev 2012-01-05 01:26:26 följande:
    Epicare! Beställde en för 50 kronor inklusive frakt på tradera!
    Kan återkomma med resultat sen, dock är jag inte jättehårig!
    Googlade på Epicare och den verkar hemsk Haha. Typ som epilator fast manuellt lixom. haha.

Återkom gärna med resultat!!! =)
  • talia

Laser! Enda som funkar, dyrt som skam, men tro mig jag har testat allt

• Esska

Hej, Jag har använt mig av pincett länge - men fick precis en utskällning av en hudterapeut för att jag har gjort det... Håret på överläppen är inte sk "borsthår", så när jag tar bort dem med pincett finns det risk att jag inte får med hårsäcken utan de rycks av halvvägs - vilket ger samma effekt som om jag skulle raka av den, dvs att hårväxten stimuleras ännu mer.

Nu har jag vaxat och ska påbörja IPL-behandling. Jag tycker själv att jag har ganska mörk behåring, men den är dock inte tillräcklig mörk för att laser ska funka. 

• Boomsan
    Knasten83 skrev 2012-01-04 23:34:26 följande:
    Jag blev skickad till mas (Malmö sjukhus) där de har lasermottagning. Vände mig först till kvinnokliniken som konstaterade min Pcos och bad dem om hjälp, då skickade de remiss till närmsta lasermottagning.
    Väl där smörjer de in med nån gel sen drar de med ljuset i etapper liksom, det bränner till sen tar de ett nytt område. Det känns, men är man van vid vaxning och epilering är det lugnt.
    Man får bara raka sig mellan behandlingarna för att alla strå ska komma fram.
    Måste man låta hårväxten växa ut inför en sån behandling eller kan man fortsätta raka fram till dess? för jag tror inte att ja hade kunnat gå ut med den hårväxten asså..
  • Knasten83

Boomsan; de ville att jag skulle låta det va minst ett par mm. Jag gick med halsduk, haha!

Sen spelar det ingen roll. De ville bara ta kort på det så de såg vilket område det gällde och FÖRE bilder.

• Boomsan
    Knasten83 skrev 2012-03-15 19:50:10 följande:
    Boomsan; de ville att jag skulle låta det va minst ett par mm. Jag gick med halsduk, haha!

Sen spelar det ingen roll. De ville bara ta kort på det så de såg vilket område det gällde och FÖRE bilder.
    aaah okej! har inget större val än att stå ut :P 
    ska få remiss till hudläkare när mina blodprov kommit tillbaka :) 
Svar på tråden Pcos. Hur får du bort ansiktshår?