• Anonym

Sjukskriven för huvudvärk, trötthet och illamående

Någon som blivit sjukskriven för huvudvärk, illamående och trötthet???

Jag jobbar som personlig assistent och är gravid i vecka 15. Det är mycket tunga lyft och arbetsmiljön är inte den bästa.

Jag hade kraftigt illamående fram till vecka 12 sen försvann det. Men nu kom det som ett brev på posten igen hela dagarna. Kraftigt trötthet, orkar knappt ta hand om barnen på dagarna efter jobbet. Sambon jobbar borta i veckorna.

Och inte nog med det så har jag huvudvärk som heter duga nästan hela dagarna även jag dricker mycket hela dagarna

• Svar på tråden Sjukskriven för huvudvärk, trötthet och illamående
  • sagakarlsdotter

Du borde gå till läkare eller BM och mäta ditt blodtryck, huvudvärken kan bero på förhöjt blodtryck, likaså tröttheten. Om du har förhöjt blodtryck blir du med all säkerhet sjukskriven, då man vill förhindra havandeskapsförgiftning.

• Lumo

Slemhinnorna svullnar ju i hela kroppen, så även i bihålorna. Kolla så du inte har behåleinflammation.

• Anonym
    sagakarlsdotter skrev 2012-01-04 12:52:24 följande:
    Du borde gå till läkare eller BM och mäta ditt blodtryck, huvudvärken kan bero på förhöjt blodtryck, likaså tröttheten. Om du har förhöjt blodtryck blir du med all säkerhet sjukskriven, då man vill förhindra havandeskapsförgiftning.
    Men ringer man en speciell läkare så man måste gå genom sin BM eller jag kan ringa en vanlig VC???
  • Anonym
    sagakarlsdotter skrev 2012-01-04 12:52:24 följande:
    Finns det risk på HF så tidigt i graviditeten???
  • Anonym

Ringde BM idag och fick en tid till läkaren 16 januari... Så en vecka till ska jag väl stå ut... Annars så fick jag ringa gynakuten om det var så... Men jag har stått ut nu i 16 veckor så då ska jag väl kunna stå ut en vecka till.

• Anonym (väntar nr 3)
    Anonym skrev 2012-01-04 16:42:59 följande:
    Finns det risk på HF så tidigt i graviditeten???
    MIn vän fick HF i vecka 19 så klar de finns risk med allt !!