• Anonym

Sjukskriven för huvudvärk, trötthet och illamående

Någon som blivit sjukskriven för huvudvärk, illamående och trötthet???

Jag jobbar som personlig assistent och är gravid i vecka 15. Det är mycket tunga lyft och arbetsmiljön är inte den bästa.

Jag hade kraftigt illamående fram till vecka 12 sen försvann det. Men nu kom det som ett brev på posten igen hela dagarna. Kraftigt trötthet, orkar knappt ta hand om barnen på dagarna efter jobbet. Sambon jobbar borta i veckorna.

Och inte nog med det så har jag huvudvärk som heter duga nästan hela dagarna även jag dricker mycket hela dagarna

• Svar på tråden Sjukskriven för huvudvärk, trötthet och illamående
  • sagakarlsdotter

Du borde gå till läkare eller BM och mäta ditt blodtryck, huvudvärken kan bero på förhöjt blodtryck, likaså tröttheten. Om du har förhöjt blodtryck blir du med all säkerhet sjukskriven, då man vill förhindra havandeskapsförgiftning.

• Lumo

Slemhinnorna svullnar ju i hela kroppen, så även i bihålorna. Kolla så du inte har behåleinflammation.

• Anonym
    sagakarlsdotter skrev 2012-01-04 12:52:24 följande:
    Du borde gå till läkare eller BM och mäta ditt blodtryck, huvudvärken kan bero på förhöjt blodtryck, likaså tröttheten. Om du har förhöjt blodtryck blir du med all säkerhet sjukskriven, då man vill förhindra havandeskapsförgiftning.
    Men ringer man en speciell läkare så man måste gå genom sin BM eller jag kan ringa en vanlig VC???
  • Anonym
    sagakarlsdotter skrev 2012-01-04 12:52:24 följande:
    Finns det risk på HF så tidigt i graviditeten???
  • Anonym

Ringde BM idag och fick en tid till läkaren 16 januari... Så en vecka till ska jag väl stå ut... Annars så fick jag ringa gynakuten om det var så... Men jag har stått ut nu i 16 veckor så då ska jag väl kunna stå ut en vecka till.

• Anonym (väntar nr 3)
    Anonym skrev 2012-01-04 16:42:59 följande:
    Finns det risk på HF så tidigt i graviditeten???
    MIn vän fick HF i vecka 19 så klar de finns risk med allt !!
    Var rädd om bebis och dig , gå till din BM förklara läget sen får hon skicka dig vidare !
  • SL87

Jag var sjukskriven från vecka 8 till vecka 14 pga illamående!

• Anonym
    Anonym (väntar nr 3) skrev 2012-01-05 14:49:17 följande:
    MIn vän fick HF i vecka 19 så klar de finns risk med allt !!
    Var rädd om bebis och dig , gå till din BM förklara läget sen får hon skicka dig vidare !
    Var hon sjukskriven tiden ut då eller???

---- 

Jag ringde idag och fick en tid den 16. Så jag får vänta tills dess. Dåligt med läkartider tydligen.
  • Helene OSV

Jag sjukskrev mig själv i v.5 pga illamående, jag var helt däckad och det enda jag lyckades med på dagarna var att kliva upp, sätta mig i bilen, köra ungarna till dagis och skola, åka hem snabbt som attan och slänga ner mig i soffan och ligga där tills det var dags att hämta igen. Det klarade jag enbart om jag knaprade strong minttabletter HELA tiden jag stod eller satt upp. Min man var tvungen att vara hemma (jag var mammaledig med yngsta barnet). Så här fortsatte det i många veckor till och när illamåendet började avta så drog foglossningen igång ordentligt, jag blev yr (lågt blodtryck) och mådde riktigt illa psykiskt också så jag var sjukskriven heeeela graviditeten.

• Anonym
    Helene OSV skrev 2012-01-05 16:56:20 följande:
    Jag sjukskrev mig själv i v.5 pga illamående, jag var helt däckad och det enda jag lyckades med på dagarna var att kliva upp, sätta mig i bilen, köra ungarna till dagis och skola, åka hem snabbt som attan och slänga ner mig i soffan och ligga där tills det var dags att hämta igen. Det klarade jag enbart om jag knaprade strong minttabletter HELA tiden jag stod eller satt upp. Min man var tvungen att vara hemma (jag var mammaledig med yngsta barnet). Så här fortsatte det i många veckor till och när illamåendet började avta så drog foglossningen igång ordentligt, jag blev yr (lågt blodtryck) och mådde riktigt illa psykiskt också så jag var sjukskriven heeeela graviditeten.
    Jag har också prblem med yrsel. Blivit svimfärdig på jobb flera gånger. Pepper, peppar så har jag inte trillat ihop ännu. Men det går så långt så det tjuter i örona och svartnar framför ögonen och man blir helt kallsvettig.
  • Helene OSV
    Anonym skrev 2012-01-05 17:06:02 följande:
    Jag har också prblem med yrsel. Blivit svimfärdig på jobb flera gånger. Pepper, peppar så har jag inte trillat ihop ännu. Men det går så långt så det tjuter i örona och svartnar framför ögonen och man blir helt kallsvettig.

Jag har varit YTTERST nära att svimma flera gånger under alla fyra graviditeter. Oftast har det hänt på affären av någon anledning så då har jag snabbt hämtat en coca-cola och satt mig ner på golvet, då har det gått över efter en stund. Jag har varit livrädd att det ska hända när jag varit ensam med ungarna eftersom vissa av dem har en tendens att gå iväg.
  • Anonym
    Helene OSV skrev 2012-01-05 17:11:24 följande:
    Jag har varit YTTERST nära att svimma flera gånger under alla fyra graviditeter. Oftast har det hänt på affären av någon anledning så då har jag snabbt hämtat en coca-cola och satt mig ner på golvet, då har det gått över efter en stund. Jag har varit livrädd att det ska hända när jag varit ensam med ungarna eftersom vissa av dem har en tendens att gå iväg.
    ja inge vidare... Får se som sagt vad läkaren säger
  • Anonym
    SL87 skrev 2012-01-05 14:56:18 följande:
    Jag var sjukskriven från vecka 8 till vecka 14 pga illamående!
    fick du igenom det på Fk med
  • SL87
    Anonym skrev 2012-01-09 19:51:28 följande:
    fick du igenom det på Fk med
    Var arbetslös då och fick pengar via SOC, och det gick bra!
    Nu pluggar jag och har pengar via csn, men mår bra nu så slipper sjukskrivning!
Svar på tråden Sjukskriven för huvudvärk, trötthet och illamående