• Jeena

Bebis med kalla händer..

Min lilla är jämt så kall om händerna. Vi har ca 20-21 grader hemma och ordentliga kläder, långärmat, långbent och sockar på jämt. Känner man i nacken eller på benen så e hon varm o go men händerna är jättekalla.. hon verkar inte störas av det men jag tycker det verkar så hemskt. Försöker ha filt på henne när hon ligger still men händerna sticker ut heeela tiden :)

Har ni vantar på bebis inomhus?? Funderar på att sätta på henne det men tycker att det ska väl ändå inte behövas när man har normal innetemp. hemma.. hmm..??

• Svar på tråden Bebis med kalla händer..
  • Biinzan

Har hört att händerna är kalla på bebisar, min tjej har också kalla händer. Fast det var värre när hon var mindre.
    Har inga vantar på inomhus. 

Emilia, 11-04-13 <3
  • MHM

Blodcikulationen är inte så bra på små bebisar så det är vanligt att händer och fötter är kalla.

• Jeena

Jaha, det hade jag faktiskt inte hört innan. Gott o veta att det kan vara lite så då..  Skrattande

Tack för snabba svar!!!

(Känns som om jag kör värsta frågehysterin här på FL, kommer på saker o undra över varenda dag ju.
       Tack till alla som orkar svara!!!)

• felisa

Händer och fötter är som sagt ofta kalla på bebisar. BVC har gett mig rådet att känna på bebis nacke eller bröstkorg, är de varma där så har de rätt temperatur! Tänk dock på att det inte heller är bra med en för varm bebis, så lillan ska inte kännas fuktig och svettig i nacken, då har hon för mycket kläder på sig

Svar på tråden Bebis med kalla händer..