• Lillan21

Vi med knäppa katter! (lägg gärna in bilder=D)

Min otroligt knäppa katt heter Sirius, och är en Maine Coon hane på 1,5 år. Han har ju sina egna beteenden ibland... Han står t.ex. gärna på mina hyllor och välter ner tavlor och filmer. Jag kan inte ha blommor i fönstrena för dom river han ner, eftersom dom står "på hans plats". Och så har han ju sina "kattfnatt" som min syster säger. Hon kallar honom Spattakus för han får ibland för sig att springa över hela lägenheten och morra som en liten hundvalp.

Så den här tråden hade jag tänkt skulle bli en liten ventilationstråd när katterna blir lite knäpp och jobbig. Det är ju också så kul för oss andra som läser tråden att få se vad andras katter hittar på =) 

Och där har ni mitt "monster" också Skrattande
  • Svar på tråden Vi med knäppa katter! (lägg gärna in bilder=D)
  • whitetrach86

Har 2 huskatter och är båda lika knäppa Flört

senast inatt så var jag tvungen att ta ner honan från gardinstången där hon klättrat upp och inte kom ner!
    Hanen tar alltid och gnäller efter blötfoder vid 20,00 bara för att han han väl får det bara slicka lite på det för att sen komma tillbaka 1-2 timmar senare för att äta... Skrikandes

• Lillan21
    whitetrach86 skrev 2012-01-04 11:33:24 följande:
    Har 2 huskatter och är båda lika knäppa Flört

senast inatt så var jag tvungen att ta ner honan från gardinstången där hon klättrat upp och inte kom ner!
    Hanen tar alltid och gnäller efter blötfoder vid 20,00 bara för att han han väl får det bara slicka lite på det för att sen komma tillbaka 1-2 timmar senare för att äta... Skrikandes
    haha! ja min kisse är lite för stor för att klättra på gardinerna (thank god!) men överallt annars är han ju och det spelar ingen roll vad man gör för att hindra honom. Har testat att spruta vatten, klappa i händerna, inte gör något annat än att ta ner honom och inget funkar >.< Har du också det problemet?
  • whitetrach86
    Lillan21 skrev 2012-01-04 11:38:38 följande:
    haha! ja min kisse är lite för stor för att klättra på gardinerna (thank god!) men överallt annars är han ju och det spelar ingen roll vad man gör för att hindra honom. Har testat att spruta vatten, klappa i händerna, inte gör något annat än att ta ner honom och inget funkar >.< Har du också det problemet?
    jupp.. inget funkar!... bara att plocka ner och vänta på nästa infall från henne... eller ja "hyscha" funkar men inte när hon "sitter fast" Glad
  • Majsan70

Jag har fem busiga katter....mästare på att sova o ligga o gosa på de mest underliga sätt.

Här är en av dem!

• whitetrach86
    Majsan70 skrev 2012-01-04 11:46:20 följande:

Jag har fem busiga katter....mästare på att sova o ligga o gosa på de mest underliga sätt.

Här är en av dem!

naj vad sött Skrattande
  • svante79

Favoritar :) min katt älskar att jaga majskrokar, dra upp duschventilen mm. Min systers katt åker buss :) systerdotterns dagisfröknar brukar se honom. Just det min katt promenerar även bort till svärmor och jamar tills han blir insläppt.

• Lillan21

Här är en av dem!

Jätte fin! Hjärta
  • Maniac

Här är en av dem!

Vilken sötnos :)
    Är du dum i huvudet eller gör du dig bara till?!?
  • Lilla J

Det här är en av mina två katter och han passar nog in här Glad Han är en skeppskatt och heter Tard. (en förkortning av retard) Jag vill påpeka att det är inte jag utan sambon som gett honom namnet pga av hans tassar. Oftast kallar vi honom "tissetarden kurr".

Han är det bästa sällskap man kan tänka sig. Finns alltid vid min sida, följer en som en skugga och pratar mer  gärna. Han älskar att leka apport med sin leksaksmus. Rätt som det är kommer han trippandes och släpper musen vid fötterna på en. Då är det bara att kasta iväg musen och vänta på att han kommer tillbaka med den. Har aldrig varit med om en katt som leker apport eller haft en katt som är så tillgiven och pratsam!
Svar på tråden Vi med knäppa katter! (lägg gärna in bilder=D)