• Anonym (Anklagad)

Sambons oro förstör så mycket!!! (onani, sex mm)

Just nu är livet ganska konstigt. Min sambo är varje dag nästan tvångsmässigt orolig för att jag ska träffa nån annan eller att jag ska onanera utan hans vetskap (för då kan jag inte ha sex med honom enligt honom = jag blir mindre kåt på kvällen om jag skulle onanera på dagen) Jag onanerar inte ofta det känns kränkande att ens behöva diskutera det..att han ens skulle ha denhär inblicken som han har. Han kan fråga mig många många gåner på en dag om jag "gjort nått" och just nu har han typ dödat allt vad sexkänslor heter för jag känner inte att jag äger min egen kropp och jag känner mig dessutom falskt anklagad jämt. "nu träffar du säkert nån kille!! Har du kul med killarna?! mm....var på mitt första jobb i går i 2 timmar och de enda han tjatar om är om jag ser några killar där. han tyckte dessutom jag skulle ha svarat i telefon denna arbetstid när han rignde mig (9 ggr) jag känner mig jagad anklagad och .....frusterad. Han har gått hos KBT så han vet nu att hans beteende är irrationellt och hans tankar är fel men han har svårt att jobba med dessa /dessa tar över varje dag. 
    Det verkar för honom handla om att jag ska ha så mycket sex med honom som möjligt (Han är ganska sexberoende/fixerad) och de känns som ALLT hänger på om jag har sex med honom eller inte. Känner mig värdelös men jag KAN inte ha sex om jag känner mig kränkt eller oskyldigt anklagad eller om han inte respekterar mig genom att fråga typ 6 gånger på samma dag om jag onanerat. Orkar inte svara/lugna/lyda hela tiden men gör det endå för husfridens skull.

Har förklarat för honom att det enda som de hänger på om vi har sex eller inte är hur han är i beteendet mot mig..inte om jag onanerat eller inte på dagen. Möter han mig med respekt och utan svartsjuka och misstro så är det lättare för mig att vilja ha sex på kvällen. Jag vill tillägga att jag inte onanerar alls typ..nån gång ibland har de hänt men varje gång blir hans självkänsla knäckt. Själv kan han sitta upp till 4 gånger om dagen framför en porrfilm...men de är inte "samma sak" för han kan fortfarande ha sex.

Hjälp mig hur jag ska få ur min sambo ur hans tvångsmässiga oro. Dehär funkar ju inte nån stans :( 

• Svar på tråden Sambons oro förstör så mycket!!! (onani, sex mm)
  • sextiotalist

Du kan nog inte få ur honom detta.
    För att han skall släppa detta så krävs det
    Att han får insikt i hans destruktiva beteende
    Ett proffs som vet hur man hantera detta

Det du däremot kan göra är att kräva att ni båda tillsammans söker en terapeft som är duktig på sådant (en seriös person) så att han utifrån kan få en spark i rätt riktning

• Anonym (Anklagad)

jo men han har gått hos en KBT och fått saker att jobba med. Men de leder ju ingen vart. Han försöker men de hjälper inte....hon trodde de skulle ta lång tid innan han kom ur sitt beteende. han är medveten nu om sitt beteende iallfall. Gjorde slut och vägrade ta tillbaka honom om han inte tog tag i sitt beteende men nu är vi här igen...jag vill de ska va över för jag vet inte hur jag ska reagera längre!!!!
    Han vill inte jag ska bli arg men de blir jag ju till slut!! Blir jag arg säger han att hans oro blir värre! 

• Anonym

Det låter som om du har det asjobbigt och ett väldig kontrollerat liv. Ingen frihet pga hans oro..
    hur mår DU egentligen? Mår du bra av detta verkligen?
    kanske är dags för time off ifrån varandra tills han lugnat ner sig eller fått ordning på sina problem.
    jag tror faktiskt att det bara kommer att bli värre annars.

Svar på tråden Sambons oro förstör så mycket!!! (onani, sex mm)