• Anonym

Tvillingar

Jag ska föda tvillingar och dom är beräknade till augusti, men jag är rätt orolig för hur det kommer funka och så, bör jag se om jag kan få gå på studiebesök på det sjukhuset jag ska föda på så jag kan få prata med någon där om hur dom gör på ett ungefär när dom förlöser tvillingar? & bör jag gå på besök på Neon avdelningen (eller vad den heter) så jag vet hur det ser ut om dom kommer förtidigt så jag får läggas in där med dom?

Födde min son i vecka 40+2 borde jag vara orolig då att dom kommer komma för tidigt? ska inte till min bm förrens den 10:e och vill gärna ha svar så fort som möjligt för att lugna mig lite när det gäller detta!

• Svar på tråden Tvillingar
  • lena2012

Hej !
    Tvilling graviditet följs specifikt  och vilket sätt förlossningen blir på beror  på många medicinska faktorer .
    På vissa sjukhus har man  tvillingföreläsningar  där man får mycket info.
    Råder dig att ha ett så öppet sinne det går  för förutsättningarna måste följas under nästan hela graviditeten  innan man kan bestämma hur just du ska föda.  
    Du kommer gå på flera extra kontroller  och ultraljud  och fler barnmorskebesök och läkarsamtal.
    Hälsningar
    Lena  

Svar på tråden Tvillingar