snusa
hur farligt är det att snusa under graviteten?
hur farligt är det att snusa under graviteten?
Lika illa som att röka
Hur är det med nikotintuggummi då?
upp upp
Tyvärr, tror jag att nikotintuggummi är nästan lika farligt... det helt klart bästa är ju att sluta helt tvärt... vilket inte är lätt, tro mig, jag vet...
Att snusa under graviditeten är värre än att röka. Blir fostervattensförgiftning. Inte bra att röka heller iofs under graviditeten men ska du göra nåt av det är rökning att föredra i så fall.
Har pratat med min läkare angående detta och KAN man verkligen inte sluta utan ersättning så är nikotintuggummin mycket bättre än att röka eller snusa. Lycka till
snus är tydligen mycket värre än att röka... det är skrämmande eftersom man hör så lite om det.... tänk dem som inte går till Mvc... hur ska de då få den informationen? den finns ju ingenstanns.... har då aldrig tidigare hört talas om att en snusdosa skulle motsvara 72 cigaretter.. men tydligen är det så.....
Gaah.
Jag försöker sluta.. men det är tufft...
nån fler som jag?
Jag snusar och min barnmorska sade till mig att det inte är bra men de finns ingen forkning eller bevis på att det skulle vara fara för fostret. KLART ÄR JU ATT DET ALDRIG ÄR BRA!!
Men jag kunde inte sluta!
Hej! Jag lyckades sluta så fort jag blev gravid. Körde några veckor med örtsnus (choice), men nu har jag inte dem heller. Hoppas du lyckas!!!!
Det är nikotinet som är boven, så även snus och nikotintuggumi går bort. Risken för psd är också högre.
www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,382643,00.html
www.corren.se/archive/2002/9/11/gstjceaya1bh0vn.xml
Som Felic sa Choice funkar skitbra, inget nikotin men vanan att ta en prilla gör att dom funkar superbra. Mummasmaken är dock inget som jag rekomenderar
Jag tycker att kan man inte sluta pga att man försöker bli gravid så ska man inte bli de. Det är hårda ord men att förstöra sin egen kropp ok, men att förstöra någon annans som inte kan försvara sej de e lite fult.
Fattar att de inte alltid är lätt, men stå på er å försök!!