• Katitziii

Bra och rätt tatuerare i Göteborg

Jag ska nu tatuera mig och behöver tips på vilken tatuerare i Göteborg som är bra. Framförallt vem som är rätt för mitt tema och val av tatueringar. Det är ju viktigt att tatueraren jag väljer är inne på samma spår som jag om ni förstår vad jag menar. vissa tatuerare vill ju bara ha kunder som vill ha det dom är bäst på, vilket är bra.

Jag ska göra pinuppa med mycket detaljer (alltså inte oldschool med tjocka konturer) ska även tatuera nagellacksflaskor och diverse smink, kasettband, kanske en gammal megafon gsmeldags sax osv och allt ska se gammeldags ut med mycket detaljer. Lite fåglar, lite åt retrohållet...

En vän ska funderar på att på att göra en flamingo med mycket detaljer och färger, lite mittemellan oldschool och modernt.

Någon som själv har lite av denna stilen på sina tatueringar, vart har ni då gått? Känns ju segt att gå in till varenda tatuerare innan man hittar rätt. Väntetid är ok men dock gärna under ett år.

Pliiiiis heeelp! Tips tips tips!!!

• Svar på tråden Bra och rätt tatuerare i Göteborg
  • Spexig

Har du varit inne på gaddad.se o kollat i galleriet? Där kan man ju sortera på motiv o stad o på så sätt hitta rätt.

• Katitziii
    Spexig skrev 2012-01-05 08:57:33 följande:
    Har du varit inne på gaddad.se o kollat i galleriet? Där kan man ju sortera på motiv o stad o på så sätt hitta rätt.
    Ja jag har kollat lite där men tyckte sidan var lite knepig och gav upp. Men ska absolut ge den en chans till nu!
  • Spexig

Klicka Galleri - Tatueringar - Sök. 

Sen kategori (kanske Old schoool el New school för dig?), län och stad.

=)

• krimm

Jag skulle tipsa om Unikum i Göteborg, främst Tony eftersom han är grym på detaljer och gör mycket new school vilket det låter som om du vill ha?

• Katitziii
    krimm skrev 2012-01-05 19:10:53 följande:
    Jag skulle tipsa om Unikum i Göteborg, främst Tony eftersom han är grym på detaljer och gör mycket new school vilket det låter som om du vill ha?
    Verkar väldigt intressant! Dit ska jag gå på måndag. Vet du hur lång kötid de kan ha där?
  • krimm

Ibland ingen alls ibland lite längre, så du får nog prata med dem. De är duktiga både på att skissa upp och tatuera såklart. Nzane tattoo avråder jag däremot alla att gå till, dåligt bemötande och en tatuerare som hellre tatuerar en malltatuering än skissar upp en unik...

• Pussesnufs

American Art på andra långgatan. Peter.
    Tycker att han är väldigt blandad och kan många olika stilar. Han är duktig som faan och framförallt ödmjuk och lyhörd. Han säger vad han tycker och gör som du vill i den mån att han tycker det funkar...
    Fantastiskt bemötande och resultat med stil!

Deras grupp på Facebook innehåller många bilder.

Scientia Potentia Nostra
  • Cascada
    krimm skrev 2012-01-08 14:34:17 följande:
    Ibland ingen alls ibland lite längre, så du får nog prata med dem. De är duktiga både på att skissa upp och tatuera såklart. Nzane tattoo avråder jag däremot alla att gå till, dåligt bemötande och en tatuerare som hellre tatuerar en malltatuering än skissar upp en unik...
    Tråkigt att du upplevde Nzane så, för Amy, den nya som är där är ju grym! Och hon gör bara costums och jävligt bra med, egen personlig stil! Kul är hon med :)

Lycka till med tatueringen =) 
  • Katitziii

Va inne på Unikum idag och pratade med Tony. Han verkade förstå vad jag menade o det kändes jättebra, han verkar grym. Så tack för tipset!

Än så länge har jag bara nämt pinuppan o nagelacksflaskorna... Vet ej va ja ska ha mer... får helt idetorka... Vad passar till? Nån typ av blomma? Ääääähh...

Är även sugen på att senare tatuera in "Silent hill Nurse" de är snygga tycker jag, men känns inte som den skulle passa in i detta direkt så de lär bli en annan gång någon annan stans..

Svar på tråden Bra och rätt tatuerare i Göteborg