• Maroschka

Färga håret rött?

Jag är jättesugen på att färga håret rött, någon mörkröd fäg typ Brilliance Intensiv Red.
    Dock är jag orolig att håret efter typ 2 tvättar bara ska se urtvättat och sunkigt ut. Går det undvika? Jag är mellan/mörkbrun nu så jag hoppas på att få någon mörkare brun/röd färg och inte knallrött men framförallt vill jag inte att det ska se urtvättat ut direkt. 

Jag har gröna ögon och läste någonstans att man inte borde ha rött hår då, minns inte varför om det bara var för att det inte skulle passa, håller ni med om det?

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~ ~~Vilda 101214~~
  • Svar på tråden Färga håret rött?
  • olgaisback

Det går jättebra med gröna ögon! Skitsnyggt! Jag är svag för rött hår på mig själv! Kommer alltid tillbaka på den färgen och jag har bruna och gröna ögon! Dock färgar jag knallrött ;) men det finns bra färger på Coop:) om du nu inte vill gå till en frisör men rött är väl den färgen som tvättas ur fortast! Men köper du permanent hårfärg så håller den mer än 2 tvättar! Sen får du bara fylla på helt enkelt:)

• thweni

Färgar också håret rött, också grönögd. Tycker att rött passar grönögda bäst!
    Rött är det som tvättas ur fortast och man får färga lite oftare, MEN sen finns även en jättebra färginpackning för olika sorters färgat hår, däribland rött. Det finns 2 sorter för röd har jag för mig, en för lite rosa röd en för lite mer orange röd, nr 500 och 600 tror jag att de två har. Märket heter Revlon. Funkar som en vanlig inpackning, du geggar in lite i håret, väntar i några minuter och sköljer ur. Men av egen erfarenhet: Ju längre du har i det, desto bättre sitter det! Gegga dock inte i för mycket för då blir håret för mättat. Eftersom det är inpackning så skadar det inte håret som en färgning gör, så det kan sitta i hur länge som helst.
    Lycka till!
    Och som sagt: rött passar grönögda bäst, så var inte rädd för det. =)

• Maroschka

Tack tack!

Kläder då? Är det inte svårt att hitta kläder som matchar rött, i färg alltså? Knäpp fråga jag vet men man ska ju fundera ordentligt

Och så tänkte jag på sommaren blir jag oftast väldigt väldigt brun ch kan inte rikgit se att det passar med rött hår då. Eller?     

• Maroschka

Jag hittadde en bild på exakt den färg jag tänker mig:

Så himla fin!!
    Men att få till den själv lär ju vara omöjlig. Jag funderar på att använda någon av dessa:

http://www.familjeliv.se/Hem/maroschka/galleri.php?cur_album=Standard#

Hmm..den andra gick bara få i länk och inte bild?

Men det borde ju kanske bli den andra som inte är lika jätteröd?   

• olgaisback

Den brilliance är bäst! Och jag själv när jag färgar mig röd så ser jag naturligt brunare ut och det är skitsnyggt med rött hår till bruna kroppar! Och kläderna tänker inte jag på! Kör på min stil o än sålänge har det funkat bra:)

• olgaisback

Bara kör! Blir det fel så färga det igen ;)

Svar på tråden Färga håret rött?